Een jaar of 33

geleden, toen ik nog lekker jong was (15) , maakte ik met zus (die toen ook  al ouder was dan ik  maar  nog steeds lekker jong), een reisje naar Engeland. Een dag of 3 verbleven wij bij vrienden. Het waren heerlijke dagen tussen Kerst en Oud en Nieuw. Op de terugreis van 30 op 31 december hadden wij STORM AT SEA.  Niet zo maar een briesje maar een echte stevige storm ,met  zeker windkracht 9.

Jammerend dat het schip zou vergaan lag ik in de hut. Zus dreigde mij overboord te werpen als ik bleef aanhouden dat het noodsignaal ging. Uiteindelijk bereikten wij veilig de haven van  Hoek van Holland. Daar was door de storm de kade stuk geslagen en kon de boot niet aanmeren. Die hele grote boot ging de Nieuwe Waterweg op om bij Maassluis West te keren. Zo gingen wij weer buitengaats, op nieuw de storm in 😯

Met deze reis en  storm in mijn achterhoofd maakte ik het blok Storm at Sea. Het verblijf bij de vrienden  was  leuk, net als het maken van dit blok.   En detail  bekeken, dan zie je hoe de boot geschommeld heeft 😉

Als ware doorzetter kan ik melden dat ik daarna gewoon weer met de boot ben gegaan én dat dit blok met de PaperPiece methode gemaakt is.

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. AnneliesvdB
    nov 15, 2010 @ 18:55:12

    Een heel mooi blok. Ik heb er een hele quilt van gemaakt. Het geeft zo’n mooi effect !

    Beantwoorden

  2. Hubertine
    nov 15, 2010 @ 20:18:46

    Heftig!!! Ik zou mij ook niet echt op mijn gemak hebben gevoeld! Het lijkt mij niet het makkelijkste blok om te maken! Ziet er mooi uit!

    Beantwoorden

  3. Gert
    nov 15, 2010 @ 20:59:25

    Jeetje, wat een verhaal zeg. Lijkt mij geen pretje, met zo’n groot schip op zee en dan flink deinen… (met een klein bootje trouwens ook niet) Maar je hebt nu in ieder geval weer een mooi blokje gemaakt, en de Matroesjka poppetjes zijn ook erg schattig.

    Beantwoorden

  4. Willy
    nov 15, 2010 @ 21:36:08

    Ik word nog net niet zeeziek van je verhaal maar het scheelt niet veel 😉
    Mooi blok.
    Groetjes

    Beantwoorden

  5. AnitaA
    nov 16, 2010 @ 06:21:38

    Wat een mooi blok en dan toch weer met het pp aan de gang geweest , hulde !
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  6. lut
    nov 16, 2010 @ 07:29:02

    Wat een mooie blok! Je stofjeskeuze vind ik super.

    Beantwoorden

  7. lupineke
    nov 16, 2010 @ 07:59:21

    Wat een verhaal, ik moet er niet aan denken om zoiets mee te maken! Maar wel leuk om er op terug te kijken als herinnering aan toen. Het blok is in ieder geval leuk, ik ben benieuwd hoe een hele quilt er uitziet.

    Beantwoorden

  8. Anita
    nov 16, 2010 @ 10:35:41

    Prachtig blok en het verhaal erbij maakt het extra leuk.

    Beantwoorden

  9. anneke
    nov 17, 2010 @ 08:37:23

    roze en groen zijn niet helemaal mijn kleuren, maar dit vind ik wel een heel mooi blok! lag je destijds niet helemaal zeeziek te wezen?? t was wel een avontuur…

    Beantwoorden

  10. Jantine Urban
    nov 18, 2010 @ 18:48:31

    Ik vind dit altijd weer een geweldig blok! In wat voor kleurstelling dan ook….

    Beantwoorden

Plaats een reactie