Bij gebrek

breipennen

aan naalden en wol, was het met de breipennen van de Hema en stopgaren uit het jaar blok goed  werken.

sokken

De sokken zijn weer als nieuw:mrgreen:

stopgaren

Waar het antieke stopgaren van mijn oma al niet goed voor is. Sommig stopgaren was al zo oud dat het zo verteerde! En wat te denken van het kaartje met garen (tweede van rechts, bovenste rij) waar het garen speciaal aanbevolen  is voor gevoelige voeten. Of speciaal geschikt voor moderne electrische naaimachines. De spelling met SCH werd in 1947 afgeschaft. Ik bewaar het nog maar wat langer, misschien heb ik nog meer sokken te repareren😉

For lack of proper knitting needles and wool I had to make do with wooden sticks and darning wool. My socks are as good as new:mrgreen: I inherited all this darning wool from my grandmother and it is really ancient. Some of it just  disintegrates whilst others are recommended for sensitive feet. I will hold on to it a little longer, it may come handy again if only for my feet😉

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Jan 28, 2013 @ 16:09:10

    Leuk al die oude stopwol. Natuurlijk moet je zulke mooie sokken repareren.

    Beantwoorden

  2. Willy
    Jan 28, 2013 @ 16:16:36

    Hej Josee, ik moest even lachen om je reactie, niet dat die raar was, maar ik kan ‘m ook hier bij jou plaatsen.
    “Dat is mooi opgeknapt”
    Een kostbaar doosje.
    Die breinaalden komen me bekend voor😉

    Beantwoorden

  3. Gingini
    Jan 28, 2013 @ 18:11:53

    LOL Wat een vreemd opgelapte sok! Dat zou mijn juf van vroeger eens moeten zien! Maar met o zo leuk maasgaren. Ik heb dat van mijn oma ook in een mandje, te leuk.🙂 Ja en die sokken zijn ook leuk.😉

    Beantwoorden

  4. Jane in Wales
    Jan 28, 2013 @ 18:12:35

    O ja, dat moet je wel bewaren. Ik heb ook nog een la vol, zo leuk.

    Beantwoorden

  5. Lida
    Jan 28, 2013 @ 20:10:13

    Mooie doos met al die antieke kaartjes! Geniet maar van dit gave bezit! Hele sokken is belangrijker dan perfect maas of stopwerk! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  6. lupineke
    Jan 28, 2013 @ 21:04:50

    Hi hi, wat geweldig josee! De verzameling stopwol op zich is al fantastisch, de naalden superleuk en de sok? Die boft!!

    Beantwoorden

  7. marijke
    Jan 29, 2013 @ 09:07:07

    Leuk de oude kaartjes stopwol!
    groetjes van Marijke

    Beantwoorden

Geef een reactie

