Kijk daar,

kapper 1 1984

raar haar.  Op mijn 21ste ging ik in London naar de kapper, vroeg om de achterkant iets korter te knippen en TWEE uur later was het klaar. Argeloos en onschuldig als ik was werd ik voor HONDERD gulden tegen wil en dank trendsetter van het jaar 1984. Mijn slecht boos te krijgen zus ging volledig ten mijn behoeve uit haar plaat en dreigde de kapper de les te  lezen😈 Zelfs in London werd ik nagekeken :grin: 

kapper 2 1984Op de voorkant valt weinig aan te merken, toch? Beide foto’s  zijn gemaakt op mijn 22ste verjaardag. Op mijn 21ste verhuisde ik terug naar de ouderlijke woning. Ook was dat het jaar waarin  mijn afwijkend gedrag omtrent eten als stoornis werd erkend en ik ermee aan de slag kon. De behandeling stond nog in de kinderschoenen en het gegeven anorexia/ boulimia deed menig wenkbrauw omhoog trekken. Ik belandde in de ziektewet en raakte uiteindelijk mijn baan kwijt. Het waren sombere tijden en de weg naar herstel was erg lang.

Maar kijk hier zit ik , niet rokend, Fifty with Flair en ook ander Hair:mrgreen:

When I was 21 I went to the hairdresser in London. I asked him to cut it at the back. A full 2 hours later and costing me the earth my hair had been cut into the trendsetting cut of 1984. My sweet sister who is easy as anything nearly lost it and threatenend to go and tell the hairdresser where he could stuff it😈 The front is alright though. Also in 1984 my strange attitude towards food was diagnosed as a disorder. Back then anorexia/ bulimia was looked upon even weirder then today, but I was pleased that I could finally embark on the long and winding road to recovery.

But here I am, a non smoker, Fifty with Flair and also different Hair:mrgreen:

Hulp bij eetstoornis Human Concern

Eating disorder treatment

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annelies
    Jan 13, 2013 @ 15:09:33

    Een leuke foto !
    Wat zul je in die tijd een moeilijke periode hebben gehad.

    Beantwoorden

  2. lupineke
    Jan 13, 2013 @ 15:22:09

    Heftig Josee, iets wat heel je leven bepaalt..! Mooi dat je nu vol overtuiging 50-met-flair kunt zijn, zoals je het zelf zo prachtig zegt! En dat verhaal over je haar… ongelofelijk, ik zit te schateren als ik eerlijk ben.. sorry!!

    Beantwoorden

  3. Jane in Wales
    Jan 13, 2013 @ 16:23:35

    Ja, die Londense kappers….. Prachtig verhaal! En zo’n etensstoornis periode is niet mis. Daar heb ik zelf ook ervaring mee gehad rond die leeftijd. Gelukkig maar dat we er allebei uitgekomen zijn!

    Beantwoorden

  4. Anita
    Jan 13, 2013 @ 17:46:33

    Leuke foto’s. Wat heerlijk als je kunt zeggen op je vijftigste zit ik goed in mijn vel.

    Beantwoorden

  5. Balsemien
    Jan 13, 2013 @ 19:02:31

    Pfff wat een heftige periode zal dat geweest zijn en niet gemakkelijk! Je kapsel vind ik weer wel heel erg leuk en hip, alleen wel heel erg dat het zo duur was…

    Beantwoorden

  6. Klaske
    Jan 13, 2013 @ 19:14:32

    Pittige tijd zal dat geweest zijn.. Grappig van je haar, ik was toen 14/15 , en had mijn haar flink getoupeerd op mij hoofd te zitten, zijkantjes een beetje geschoren zodat het nog net geen hanekam was..

    Beantwoorden

  7. Willy
    Jan 13, 2013 @ 19:39:45

    Heftige periode Josee.
    Je haar is heel apart, ik heb dit model onlangs nog ergens gezien, een moeder en twee dochters hadden het alle drie.

    Beantwoorden

  8. Annabel
    Jan 13, 2013 @ 20:40:51

    Haha, en ook ander Hair! Leuk geschreven! En leuke foto’s ook. Je ziet er heel vrolijk uit, maar aan de beschrijving te zien was dat niet altijd het geval. Gelukkig zijn de tijden veranderd!

    Liefs, Annabel

    Beantwoorden

  9. Petra
    Jan 13, 2013 @ 21:41:53

    gelukkig nu 50 with flair! maar je bent nog wel heel goed herkenbaar hoor!..behalve dan die sigaret…hihi, stel dat ik je nu met zo’n peuk zou tegenkomen😉;)

    Beantwoorden

  10. Conny
    Jan 13, 2013 @ 23:17:54

    Dat was een duur kapsel, maar je zag het inderdaad veel in de 80er jaren….kreeg je zus nog korting losgepraat bij de kapper…..??

    Beantwoorden

  11. Lida
    Jan 13, 2013 @ 23:21:55

    Wat fijn dat je bent herstelt en wij kunnen genieten van jou en je creaties en wat betreft dat kapsel, ik weet nog dat ik thuis kwam met een jongens koppie, mijn moeder ging ook helemaal over de rooie! Knuffel
    Lida

    Beantwoorden

  12. Gert
    Jan 14, 2013 @ 13:20:45

    Geweldig om ook jouw foto van vroeger te zien. Ik zal eerdaags eens in mijn foto albums duiken, op zoek naar een foto uit mijn tijd. Fijn dat je de eetstoornis overwonnen hebt, dat zal geen makkelijke tijd voor je geweest zijn.

    Beantwoorden

  13. marijke
    Jan 14, 2013 @ 18:48:54

    Hihi, iets wat je nooit meer vergeet!
    groetjes van Marijke

    Beantwoorden

  14. marijke
    Jan 14, 2013 @ 18:51:19

    Heb het dan natuurlijk over je geknipte haar, je eetstoornis was natuurlijk verschrikkelijk!
    groetjes Marijke

    Beantwoorden

Geef een reactie

