Op deze eerste zondag

in Advent geen krans of geurige sinaasappel op dit blog te bekennen. Kerstgroen kon ik nog niet bemachtigen en de kruidnagels voor een pommander zijn op. 

groene kerst ragtimeWél een plaatje van mijn ragtime quilt  die in de etalage ligt bij The Stitch Cottage.  Vorig jaar was ik er al mee bezig, maar ben toen gestopt. Pas terug pakte ik de draad weer op en toen bleek dat ik wel al bijna alle rijen als ragtime aan elkaar had gemaakt, maar zonder vulling en achterkant. Vandaar dat deze alleen aan de voorkant een ragtime is, en aan de achterkant uit één stuk oud tafelkleed met gouden sterren bestaat. Een ragtime in de vorm van een kerstkrans en ook zo doorgepit. Anders dan anders en  tóch leuk😆
gevouwen dennenappelIn diezelfde etalage ligt ook een dennenappel, gevouwen van lapjes stof en vastgestoken met spelden op een styrofoam bal. Het was al erg laat toen ik er aan begon, de afwerking aan de onderkant had wel een beetje anders gekund😯
gevouwen ster klaarAls laatste de kant en klare gevouwen ster. Hier en daar te kort op de kant, maar als probeersel vind ik het een geslaagd exemplaar. Gert liet weten dat hij een ronde gemaakt had. Als we nu met ons allen flink  bij Gert zeuren, vragen, aandringen dan laat hij zíjn werkstuk misschien ook wel zien.😉

On this first Sunday in Advent no Christmas wreath or lovely orange pommanders. No pine to be found and the cloves are still at the shop. What you see here today is my Christmas Ragtime Quilt which is currently on display at The Stitch Cottage. It is different from other ragtimes as only the front is a ragtime. The back is made of a tablecloth with golden stars. I began last year and forgot to make it in to a proper ragtime. It is meant to picture a wreath and is quilted accordingly.
In the same display at the shop you will find a pine cone made of fabric. The fabric is folded and pinned into place on a styrofoamball.
Lastly to be found in the window display is a folded star. I think it is rather cute. Gert tells me that he made one  on a styrofoam ball. I thought that if we all nag, whine  ask him nicely he may want to show his creation😉

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Dec 02, 2012 @ 20:01:31

    Ziet er allemaal mooi uit en sommige onvolkomenheden zie je alleen zelf.

    Beantwoorden

  2. Petra
    Dec 02, 2012 @ 20:59:12

    ach…was even naar ‘de fred’ gefietst, kerstgroen in alle vormen en maten..volop! Nou ja, morgen vast ook wel bij jou in de buurt. Mooie kersterige werkjes laat je zien en ook al zo’n leuke achtergrond op je blog! Ik moet ook maar eens aan de slag😉

    Beantwoorden

  3. lupineke
    Dec 02, 2012 @ 21:08:03

    Hihi, dat komt vast wel goed met dat kerstgroen etc!! Je maaksels zijn in ieder geval weer errug leuk en sfeervol! Knap dat je het kunt :)! Groetjes en geniet van deze tijd!

    Beantwoorden

  4. Gingini
    Dec 03, 2012 @ 09:09:27

    Toch geeft het geheel een kerstig gevoel hoor! Ja en een tafelkleed gebruiken vind ik in ieder geval heel createf!😀

    Beantwoorden

  5. Gert
    Dec 03, 2012 @ 11:18:27

    Zo’n ragquilt wil ik ook ooit nog eens maken, is vast heerlijk warm om onder te zitten. Ik zal mijn kerstbal binnenkort een keer op mijn blog posten, omdat je het zo lief vraagt🙂

    Beantwoorden

  6. Lida
    Dec 03, 2012 @ 12:41:02

    Gezellig hoor en wat apart jouw ragtime! Ik ben zelf helemaal gek met de mijne, heerlijk om onder weg te kruipen!
    Fijne dag
    Lida

    Beantwoorden

  7. Willy
    Dec 03, 2012 @ 13:10:52

    Het ziet er hier toch al heel sfeervol uit, komt vast door die mooie en warme stofjes,
    Fijne dag,

    Beantwoorden

  8. Annabel
    Dec 04, 2012 @ 18:42:02

    Leuke dingen!! Ik vind die laatste ster echt heel goed gelukt en als dat pas een probeersel is..😉 En ik vind je sneeuwvlokjes over je blog ook heel leuk! Ik kom meteen in de kerststemming!🙂

    Liefs, Annabel

    Beantwoorden

Geef een reactie

