Al weken ben ik

met mijn bloemenbak klaar voor de bij. Het is tenslotte in 2012 Het Jaar van de Bij.  Veel bijen heb ik helaas nog niet op de speciaal ingezaaide bak met lekkers voor bijen gezien. “Oh vlieg toch niet stilletjes mijn bakje voorbij”…(vrij naar “Zie ginds komt de stoomboot”).

Kijk, zelfs eindelijk een bloemetje in het tomatenplantje, dat moet nodig verpot want er was iets mis met de aarde. Oók de lathyrus moet nog in een hangbakje. Zelf heb ik geen groene vingers, ik koop iemand om om in de aarde te wroeten😉

For weeks I have been ready for the bee, but is the bee ready for me? 2012 Has been elected as The Year of the Bee in the Netherlands.I  sowed some goodies for the bees, but they haven’t been to give it a try, yet.

The tomato needs to be repotted as something was wrong with the soil.  Who knows it’s little flower may become a large tomato. Also the Lathyrus needs a hanging basket.  I do not have a green thumb, I bribe someone to do the dirty job for me😉

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lida
    Jun 29, 2012 @ 19:47:39

    Ja die bijen zijn niet al te snugger hoor, dus je moet wel een bordje plaatsen om ze de weg te wijzen naar jouw balkon, hier was er vanmorgen een aan het proberen wat van zijn gading van de parasol te halen, nu helaas hebben we echt niet zulke grote bloemen! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  2. Willy
    Jun 29, 2012 @ 23:55:13

    Als ik een bij was dan wist ik het wel, al die mooie planten op je balkon, daar maak je toch een omweggetje voor. Hanglathyrus? Ik wist niet dat dat kon, leuk idee, laat je het nog eens zien?

    Beantwoorden

  3. lupineke
    Jun 30, 2012 @ 07:50:08

    Snap je die bijen nou?! Zulke mooie blommekes…! Die tomaat zou ik maar gauw in een groter potje zetten, anders gaat-ie het niet meer goed doen denk ik.. Je mag echt wel een flinke pot nemen, en gewone potgrond! Veel tuinplezier, lieve groet!!

    Beantwoorden

  4. Petra
    Jun 30, 2012 @ 19:57:43

    die bijen begrijpen het niet helemaal denk ik, t ligt niet aan je bloemen want die zien er uit om van te smullen!

    Beantwoorden

  5. lupineke
    Jul 18, 2012 @ 21:35:11

    Hee Josee, ben je er misschien even stiekem tussenuit geknepen? Of zijn er andere zaken die je zorg vragen? Ik mis je al een poosje, kreeg je bedankkaartje (lief, dank hiervoor) en vroeg me af hoe het met je is.. Ga je snel mailen hoor! Liefs Stefanie

    Beantwoorden

Geef een reactie

