Het leest als een

onwaarschijnlijk flutverhaal in een  willekeurig dames weekblad. Ik weet nu dat ook deze verhalen waarlijk kunnen gebeuren.

Afgelopen maandag werd mijn moeder met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Ze bleek een herseninfarct gehad te hebben. Zorg om het herstel van haar man, die inmiddels na zijn operatie gestopt was met eten en drinken, waren teveel. Terwijl zij op de Medium Care verpleegd werd overleed mijn vader in de nacht.

Inmiddels is moeder uit het ziekenhuis ontslagen. Vanwege de treurige samenloop van omstandigheden waren de doktoren het erover eens dat het eerste herstel nu het beste thuis kan gebeuren. 

Voorlopig is dit een laatste log dat ik schrijf. Niet vanwege treurigheid, want dat hoort nu eenmaal bij het leven, maar meer omdat ik van voren niet weet wat ik van achteren doe.

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gert van Raalten
    Mei 25, 2012 @ 16:13:42

    Ik ben hier stil van… Gecondoleerd met dit verlies en heel veel sterkte en kracht in deze zware periode… *knuffel*

    Beantwoorden

  2. Lida
    Mei 25, 2012 @ 18:59:50

    Lieve Josee,
    Gecondoleerd met het verlies van je vader, ik wens jou, je moeder en allen die hem liefhadden sterkte met dit verlies, maar ook met de ziekte van je moeder.
    Knuffel
    Lida

    Beantwoorden

  3. lupineke
    Mei 25, 2012 @ 19:08:00

    Lieve Josee, ongelofelijk dit bericht… Ik leef met je mee… onvoorstelbaar, dat je je vader ineens zo maar moet missen… Mijn innige deelneming, met jou, je gezin en je moeder. Heel veel sterkte gewenst, met alles, en een heel dikke digiknuffel van mij voor jou! Hou je taai en we horen of zien wel weer van je, als het kan!! Liefs Stefanie

    Beantwoorden

  4. Anita
    Mei 25, 2012 @ 19:17:53

    Lieve Josee. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je vader en het verzorgen van je moeder. Heel veel sterkte natuurlijk voor de hele familie. Pas ook goed op jezelf Ikhoop tzt toch weer van je te horen.

    Beantwoorden

  5. Klaske
    Mei 25, 2012 @ 21:43:44

    Gecondoleerd Josee,heel veel sterkte!

    Beantwoorden

  6. Balsemien
    Mei 25, 2012 @ 23:26:59

    Lieve Josee,
    Heb even geen woorden…
    Heel veel liefs & sterkte voor jou, voor jullie!
    Mienke

    Beantwoorden

  7. Marcel Vossestein
    Mei 26, 2012 @ 00:22:03

    Goes on het op te schrijven. Een bizarre samenloop. Schrok enorm, toen ik het hoorde. Alle sterkte voor ieder, We zien elkaar woensdag Ik leef zeer mee. Marcel

    Beantwoorden

  8. Gingini
    Mei 26, 2012 @ 07:57:43

    Ach Josee, wat een ontzettend verdrietig verhaal. Maar zo gaan de dingen dus wel. Gecondoleerd met je vader en heel veel sterkte met je moeder. Het zal heel zwaar zijn, na al die jaren samen.
    Dikke knuffel voor jou.

    Beantwoorden

  9. els
    Mei 29, 2012 @ 12:09:51

    Wat een trieste samenloop van omstandigheden. Afscheid nemen van je vader, hulp bieden aan je moeder die die hulp nu extra hard nodig heeft, het is wél veel ineens. Ik wens je heel veel sterkte toe.

    Beantwoorden

  10. Willy
    Jun 12, 2012 @ 12:54:10

    Lieve Josee, dit zijn van die berichtjes waar je even stil van wordt. Wat een verdrietige tijd voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte om dit verlies te verwerken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

