Vanaf afgelopen donderdag

had ik het vooruitzicht op een super weekeinde; Supergoof Road Show, aankomst van Zus uit Engeland en als klapper op de vuurpijl op zondag het feestje voor onze voorbije verjaardagen.

Echter,  halverwege de vrijdag belde mijn moedertje dat mijn vadertje gevallen was in het verpleeghuis en hals over kop naar het ziekenhuis moest. Toen bleek dat er mogelijk een heup gebroken was heb ik onmiddellijk besloten om het feest af te zeggen. Met spoed begaf ik mij met de trein naar Utrecht om halverwege in Woerden weer naar Den Haag te moeten terugkeren vanwege een seinstoring. Het thuisfront gevraagd een auto te huren om mij vervolgens gezwind naar Utrecht te laten brengen. Moeder was bij mijn aankomst in Utrecht ( uren later door al die vertraging)  al uit ziekenhuis weer thuis. Hubby keerde huiswaarts met een huurauto vol kuren en ik bleef bij moeder.

Op zaterdag kwam Zus en die heb ik op Schiphol opgehaald, maar de Roadshow van Goof heb ik moeten missen. Ons feestje schuift op naar nader datum; wat in het vat zit verzuurt niet.

Inmiddels is vader weer in het verpleeghuis. Alle rompslomp van het ziekenhuis heeft hem geen goed gedaan. Wellicht de narcose om een pin in zijn been aan te brengen ook niet. Vanwege zijn Alzheimer is communicatie vrijwel onmogelijk en hoe leg je iemand dan uit dat het been gebroken is? Hoe dat kwam? Hij trok aan een tafeltje en dat tafeltje gaf mee en zo viel hij naar achter. Voor zijn 87 jaar is mijn vader nog verbazingwekkend soepel, maar helaas bleek nu de rek eruit.

I was supposed to have a great weekend, Sis coming to Holland from England and a party to celebrate our b’days. Also I was going to Supergoof’s Roadshow. Instead  my father broke his hip in the carehome, he had to be hospitalized. I immediately decided to cancel the party. I hopped on the train that got me nowhere except back home, we got delayed due to defective signals. We had to hire a car in order to get me to my Mum’s. By the time I got to my Mum’s she was already back from the hospital. I stayed with her.

The next day Sis arrived, this is nice. We will have our party some other time, no problem.

My father is now back in the care home. Due to severe Alzheimer’s disease it is next to impossible to communicate with him. Staying in hospital has bewildered him even more. He fell because the table he was holding onto just gave. Alas he is not as supple as he used to be.

 

 

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lida
    Mei 15, 2012 @ 07:40:23

    Oh wat rot voor jou en je familie, het is al zo moeilijk als mensen wat breken, maar je vader is wel dubbel kwetsbaar, jammer van de show maar gelukkig komen er daar nog meer van. Geniet nu maar van je zus en maak er samen toch en gezellige tijd van! Knuffel
    Lida

    Beantwoorden

  2. Ellie's Quiltplace
    Mei 15, 2012 @ 07:46:14

    Wat vervelend! Ik wens je vader veel beterschap. Een ongelukje is, zeker op die leeftijd, vaak zo gebeurd en zeker als het moeilijk communiceren is, zal het voor hem nu niet gemakkelijk zijn…

    Beantwoorden

  3. Astrid
    Mei 15, 2012 @ 08:09:45

    Ai Josee, wat een zorgen allemaal! Helaas zit ik hier in hetzelfde schuitje met mijn schoonmoeder. Dat vraagt heel veel energie. Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk beterschap voor je vader.

    Beantwoorden

  4. Gingini
    Mei 15, 2012 @ 09:06:58

    Ja, de zin in een feestje is dan ook ineens weg. Sterkte en beterschap met je vader en ook sterkte met je moeder. Voor haar, jou en natuurlijk je zus ook niet makkelijk. Probeer je toch wat af te leiden en dan maar niet bij de Supergoofshow.😉

    Beantwoorden

  5. Elzaan
    Mei 15, 2012 @ 10:32:20

    Ai, wat ’n besige naweek. Hoop jou Pa se heup word gou beter, en dat jy en Zus jul verjaarsdae sal geniet en ’n groot partytjie hou!

    Beantwoorden

  6. Klaske
    Mei 15, 2012 @ 10:45:30

    Oh wat vervelend allemaal, ik hoop dat je pa snel weer wat opknapt, zal niet makkelijk zijn alemaal.Geniet er maar lekker van dat je zus er is, en gelukkig geeft Ingrid meer shows..

    Beantwoorden

  7. Hubertine
    Mei 15, 2012 @ 22:27:52

    Hè wat een vervelend verloop voor een zo’n leuk weekend! Maar idd wat in het vat zit…!!!
    Gelukkig dat je je moedertje hebt kunnen bijstaan! En ik hoop dat vadertje weer snel in zijn eigen routine komt. Sterkte!

    Beantwoorden

  8. Petra
    Mei 16, 2012 @ 10:32:40

    heftige allemaal, en nu maar duimen voor die lieve man dat het verder wat mee gaat vallen. ik blijf het een prachtige foto van hem vinden!

    Beantwoorden

  9. breienmaar
    Mei 16, 2012 @ 18:40:53

    Dat is wel even schrikken! Wat naar dat je vader dit net treft, zeker als je het allemaal niet meer duidelijk kunt maken aan hem, dan wordt het extra moeilijk. Wel fijn dat je zus er is! Sterkte!

    Beantwoorden

  10. Jantine Urban
    Mei 16, 2012 @ 21:42:30

    Natuurlijk ging je vader voor, leuke foto! Wat sneu dat hij het niet meer begrijpt, dat is toch wel moeilijk, om hem dan zo te zien. Jammer van je uitje.

    Beantwoorden

  11. Balsemien
    Mei 17, 2012 @ 22:47:50

    Och lieve Josee ik lees nu pas het verhaal van je vader. Wat naar. Heb net het boek van Nico Dijkshoorn gelezen over de communicatie met zijn vader met Alzheimer, hoe moeizaam dat verloopt. Kun je nagaan hoe moeilijk het is als er ook nog een narcose en ellende van pijn en ziekenhuis bij komt…
    De show & tell kun je hopelijk opnieuw meemaken met Supergoof.
    De foto van de schaatser is mooi, zo’n jonge krachtige man.
    Veel liefs Josee!

    Beantwoorden

  12. Gert van Raalten
    Mei 25, 2012 @ 12:36:49

    He, wat een vervelend verhaal zeg… Op zo’n leeftijd komen dit soort dingen altijd hard aan, hopelijk gaat het snel beter met je vader en heeft hij niet teveel pijn. En dan ook nog zo’n pech om in Utrecht te komen. Sterkte ermee!

    Beantwoorden

  13. Trackback: Zo heb je iets, « Soyee.nl

Geef een reactie

