Toen ik even

mijn project verliet om in de zon te gaan zitten, viel mijn oog op mijn glas.

Op zondagmiddag drink ik  meestal een besje; lekker rood fruit met wat %en. Zo ook vandaag dus. Kijk eens hoe mooi de zon door het rode sap met %en en het paarse voetje van het glaasje schijnt. Mooi rood en paars is niet lelijk😉

Het glaasje is er één van het glas servies dat ik van mijn oma erfde. Het zal van eind jaren 20 van de vorige eeuw zijn. Mijn grootouders van moeders kant huwden in 1928. Hoewel opa werk had en er brood op de plank was, was het geen vetpot natuurlijk. Vandaar ook waarschijnlijk dat er wel geld was voor een glasservies, maar wél een van een tweede keus. Je ziet dat het glas gebutst is en fijne putjes heeft. Als je op de foto klikt is het nog beter zichtbaar.

Mij maakt dat niets uit, ik vind het een mooi servies en ben er trots op. Nu weer een week wachten tot ik wederom het glas kan heffen😉

Whilst having a break from stitching I, like every Sunday, enjoyed a glass of juice with some %. I noticed the way the sun shone through the juice% and the purple glass. I inherited the glassware from my maternal grandparents. I think it is from the twenties last century. My grandparents married in 1928 Although my grandfather had a job they were still not well off. Hence the second best glassware. If you look closely, or enlarge the picture, you will find small dents.

I do not mind at all, I really like the glassware. All I have to do is wait another week before I can raise my glass again😉

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annelies
    Apr 22, 2012 @ 17:59:02

    Iets met herinnering is voor mij altijd heel waardevol. Mooie foto.

    Beantwoorden

  2. Hubertine
    Apr 22, 2012 @ 18:37:25

    Inderdaad een schitterend glas met een mooi verhaal.
    Proost!

    Beantwoorden

  3. Truus
    Apr 22, 2012 @ 18:40:43

    De wijnglazen,die ik van mijn ouders heb geerfd,hebben een steel van datzelfde glas.Zij waren eind jaren 30 getrouwd.’k Ben er ook heel zuinig op en vind ze erg mooi.
    fijne zondag en geniet van je mooie glaasje +inhoud!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    Beantwoorden

  4. Gingini
    Apr 22, 2012 @ 19:16:44

    Proost! Een glaasje op z’n tijd, maakt van jou een tevreden meid!
    Ben ook zo’n bewaarmens. Mooi glas, prachtige herinneringen. Het bewaren waard.🙂

    Beantwoorden

  5. Marcha
    Apr 23, 2012 @ 05:08:19

    Ha, wat leuk, zo’n hele achtergrond bij je glas! Dan drink je nog eens lekker een glaasje weg!

    Beantwoorden

  6. Lida
    Apr 23, 2012 @ 05:29:17

    Wat een leuke gewoonte, hier is het trouwens een glaasje port! Prachtig dat oude glas, niet voor mij hoor ik ben een breker en moet nota bene vandaag de glazenkast schoonmaken! Ach scherven brengen geluk!! Grijns! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  7. lupineke
    Apr 23, 2012 @ 06:35:47

    Zo zie je maar weer dat lekker en mooi vaak samengaan! Wat een bijzonder verhaal ook, dit maakt de glaasjes extra waardevol! Gave foto, leuk dat je ons laat meegenieten!!

    Beantwoorden

  8. Petra
    Apr 23, 2012 @ 18:32:42

    mooie foto van het glas met het licht er zo in. leuk juist, die gebruikerssporen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

