Het was geen straf

om vanochtend voor dag en dauw op pad te gaan.

Mij laten rijdend door de trein had ik alle tijd om van het ochtendgloren te genieten. Van een mooie zonsopgang,

en van plotselinge mist op het land.

Dan tussen de mist door prachtige kleuren van de bollenvelden. Dáárom was ik ook via Haarlem gereisd in plaats van Schiphol.

Met een tractor, hoe Hollands is dat😉

Een nog stille wereld beroemde gracht in Amsterdam rond kwart voor acht.

Op de terug reis nog een plaatje van Haarlem.

Waarom nou zoveel bollenvelden foto’s? Als patchworker en quilter is mijn motto;

“als het past in de bollenvelden, dan past het ook in mijn quilt”😉

I had to travel by train at the break of dawn this morning.  I took lots of pictures: sunrise, fog, the famous Dutch bulbfiels and a worldfamous canal in Amsterdam .On the way back I took a picture of Haarlem. Also more bulbfields (actually the same one’s as this morning’s but with a different light) Why so many bulbfields? My motto as  patcher and a quilter is;” when it looks nice on the field, it will look nice in my quilt” :wink: 

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lida
    Apr 14, 2012 @ 20:27:06

    Ik liep om die tijd du lekker buiten met Tara en genoot ook, maar zoveel moois als jij laat zien heb ik helaas niet gezien! Prachtig deze foto’s, knuffel
    Lida

    Beantwoorden

  2. Gingini
    Apr 14, 2012 @ 20:34:06

    Moohooi!!
    Ik was in de Flevopolder, ook bollenvelden.🙂

    Beantwoorden

  3. lupineke
    Apr 15, 2012 @ 07:12:19

    Wat een gave impressie’s Josee, prachtig al die kleuren en lijnen, zo leuk dat jij daar altijd weer je inspiratie vandaan haalt! We gaan het zien..???

    Beantwoorden

  4. Annelies
    Apr 15, 2012 @ 07:52:46

    Ik was iets later in Amsterdam. Wat was het druk. Je merkt dat het toeristenseizoen weer volop is begonnen.

    Beantwoorden

  5. astrid
    Apr 15, 2012 @ 10:04:18

    Heerlijke plaatjes Josee! Ik vind dat motto echt bij jou passen!

    Beantwoorden

  6. Willy
    Apr 15, 2012 @ 12:45:16

    Leuk hoor die treinreisjes.

    Beantwoorden

  7. Petra
    Apr 15, 2012 @ 16:25:46

    mooi hé die bloembolvelden, wij zagen ze gisteren ook. helemaal jouw kleuren, dat roze!

    Beantwoorden

  8. Gert
    Apr 16, 2012 @ 11:01:54

    Wat een mooie rit was dit weer, zo te zien. Hoewel niet iedereen het altijd ziet, blijft Nederland natuurlijk erg mooi. Ik verheug mij nu al op onze vliegreis over een paar weken, van bovenaf vind ik het ook altijd zo gaaf om te zien.

    Beantwoorden

  9. Balsemien
    Apr 16, 2012 @ 16:21:53

    Hoi Josee,
    Wat een leuke treinreis… Tot mijn stomme verbazing zag ik vanmiddag hier in het Drentse ook enkele tulpenvelden. Ik viel bijna uit mijn auto ;-))
    Die gracht die zo stil is om 7.45 uur vond ik ook wel schitterend…
    Ik wil nog wel eens met je mee hoor!

    Beantwoorden

Geef een reactie

