Op de meeste dagen

komt er wel iets moois op mijn pad en voor mijn lens. Vandaag reed ik met een omgeleide trein van Den Haag naar Utrecht. Vanwege dat de trein dan niet  “volgens het boekje” rijdt, maar ingepast in de dienstregeling sta je soms stil voor een rood sein.

 Ineens kreeg ik in mijn vizier een heel groot nest met een OOIEVAAR, zomaar bij de draden van de bovenleiding. Gauw mijn camera gepakt en gehoopt dat we nog even stil zouden staan.

Al met al hebben we zo’n 6 minuten gepaald. In die tijd bleek dat er nog een tweede ooievaar op het nest was.

Zelfs toen er nog een trein voorbij raasde (waar wij op stonden te wachten) bleven de vogels onverstoorbaar zitten. Behalve toen er even vleugels gestrekt moesten worden. Klik hier om dat te bekijken. Op de terug weg zag ik dat er op een andere paal nog een nest was en dat het vlakbij Blijdorp was.

Most days I get to take unexpected pictures. Like today, while waiting in the train for another train to pass, I happened to see this great big nest with  a stork. It turned out that there were two storks. They were quite oblivious as to what was going on, even when this other train passed right under them. And then one of them flew away, click.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Apr 01, 2012 @ 20:49:58

    wat leuk zeg!! leuk ook dat filmpje. dat is idd echt iets moois wat dan zomaar op je pad komt en wij mogen meegenieten!!

    Beantwoorden

  2. Gert
    Apr 01, 2012 @ 21:29:49

    Zo, dat is leuk. Dat ze daar hun nest willen bouwen zeg. En ooievaars zijn volgens mij altijd heel trouw aan hun nest, dus ze zullen de komende jaren vast weer terugkeren.

    Beantwoorden

  3. Elzaan
    Apr 02, 2012 @ 05:56:22

    Dis pragtig, en baie kosbare foto’s.
    Sal jy sê hulle is beslis “stad voëls” – want dit lyk nie of die lawaai hulle pla nie.

    Beantwoorden

  4. Gingini
    Apr 02, 2012 @ 06:17:29

    Dankjewel! Wat leuk om te zien! Hier in de buurt zijn veel ooievaars te zien dankzij het ooievaasrstation De Lokhorst. Maar op zo’n plaats!! Niet te geloven!

    Beantwoorden

  5. goof
    Apr 02, 2012 @ 07:11:59

    Geweldig hè, zulke collega’s,…😉
    Ik vind ze zo MOOI!
    Dankjewel!

    Beantwoorden

  6. Anita
    Apr 02, 2012 @ 07:39:51

    Wat een mooie foto’s heb je gemaakt. Deze ooievaars zijn helemaal aan mensen machines aangepast.

    Beantwoorden

  7. Lida
    Apr 02, 2012 @ 08:21:01

    Die van bij Blijdorp ken ik wel, deze niet! Ik kijk ook ieder jaar uit naar de jongen die er uit het ei komen, zo’n geweldig gezicht! Ja als wij naar de markt gaan dan is het iedere keer weer spannend wat we zullen zien! Fijne dag en geniet van deze gave foto’s
    Lida

    Beantwoorden

  8. Willy
    Apr 02, 2012 @ 09:22:43

    Wat een apart gezicht. Niet de fijnste plek, maar ze hebben in ieder geval een nest.

    Beantwoorden

Geef een reactie

