Ergens op het WWW

had ik geschreven dat het leuk was geweest om weer eens een etalage bij Matruschka Speelgoed in te richten. De etalage die je ziet als je klikt is door mijn collega gemaakt.

Sandra van the Stitch Cottage zag dat bericht en nodigde mij uit om bij haar een etalage te maken.

Hoewel ik geen etaleur van beroep ben, zonder wiskunde geen  etaleursschool, heb ik wel heel veel etalages gemaakt.

Ooit maakte ik jarenlang de etalage bij the Body Shop in Delft, zowel de voorgeschreven als de kleine “vrije” etalage. De laatste jaren verzorg ik, afwisselend met mijn collega, de etalage in de speelgoed winkel. 

Lapjes en klosjes  en quiltjes zijn weer van heel andere orde om te etaleren.

Voor een eerste keer vind ik het prima gelukt😉

As I had been “bragging” about windowdressing in Matruschka Speelgoed I was invited to come and make a display at the Stitch Cottage. I have lots of experience but displaying quilts and fabric was something different altogether.

I must say, I am quite pleased with the way it turned out😉

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Balsemien
    Mrt 21, 2012 @ 20:45:35

    Hoi Josee,
    Oh wat leuk om te doen zeg. En het resultaat mag er helemaal zijn! Jaren geleden werkte ik in een kadowinkel (van mensen met een verstandelijke beperking) en af en toe moest er wat veranderd worden, etaleren is een groot woord. Ik wilde altijd alles netjes en zo. En dan was het net niet goed. Zodra ik wat losser ging, werd de etalage ook mooier! Gelukkig kwam er altijd een etaleur…

    Beantwoorden

  2. Lida
    Mrt 21, 2012 @ 20:51:44

    Ziet er heel gezellig uit! Lijkt mij ook een kunst om dat apart te doen! Veel plezier ermee, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  3. Petra
    Mrt 21, 2012 @ 21:13:43

    dat is idd goed gelukt, en ook helemaal jouw kleuren😉 maar dat komt natuurlijk ook door die heerlijke lente.

    Beantwoorden

  4. goof
    Mrt 22, 2012 @ 05:28:15

    Keileuk, ik wil er meteen naar binnen stappen, helaas ben ik nog te vroeg,…😉

    Beantwoorden

  5. goof
    Mrt 22, 2012 @ 05:29:29

    Wat is Matruschka een mooi pand!!!!

    Beantwoorden

  6. Astrid
    Mrt 22, 2012 @ 06:35:36

    je bent een geboren etaleuse hoor Josee! Het ziet er heel gezellig en uitnodigend uit!

    Beantwoorden

  7. lupineke
    Mrt 22, 2012 @ 06:46:00

    Wat vreselijk leuk dat je dit mocht doen, en wat is het mooi geworden!! Hier zou ik tenminste zo naar binnen willen stappen met die vrolijke lichte lentekleuren in de hoofdrol! Complimenten hoor!! Het was vast heel erg leuk om te doen!

    Beantwoorden

  8. Anita
    Mrt 22, 2012 @ 07:12:12

    De etalage ziet er heel goed uit. Het nodigt echt uit tot binnenkomen en daar gaat het toch om.

    Beantwoorden

  9. Annelies
    Mrt 22, 2012 @ 07:17:11

    Wat leuk dat je dat gedaan hebt !

    Beantwoorden

  10. Willy
    Mrt 22, 2012 @ 09:29:46

    Daar heb je wel oog voor, erg mooi gedaan. Bij zo’n etalage moet je toch even naar binnenkijken.

    Beantwoorden

  11. Hennie
    Mrt 22, 2012 @ 10:51:09

    Je etalage ziet er erg mooi uit ik vind hem super gelukt, een geweldige uitnodiging voor ons quiltsters om binnen te komem kijken.

    Groetjes Hennie.

    Beantwoorden

  12. Klaske
    Mrt 22, 2012 @ 18:38:39

    Nou dat is zeker goed gelukt!Ik heb vroeger de mode en kleding gedaan, en daar hadden we ook etaleren, vond het altijd erg leuk om te doen.

    Beantwoorden

  13. Gert
    Mrt 26, 2012 @ 08:11:08

    Dat ziet er gezellig uit hoor, de etalage. Veel mensen denken dat het inrichten van een etalage bestaat uit het neerleggen van wat spullen, maar ik weet uit ervaring dat dit nog best “tegenvalt”. Tijdens mijn opleiding op de Middelbare Detailhandel School hadden wij ook etaleren, en dat was nog best puzzelen soms.

    Beantwoorden

  14. Marguerite
    Mrt 27, 2012 @ 11:02:28

    Your display is enticing. The quilt hanging in the window looks like tesselated pinwheels which is the pattern I am making now (my 5th, I love it)

    Beantwoorden

Geef een reactie

