De lentefee,

daar is zij dan. Jaren geleden hing zij zo boven de jaartafel. Zij is gemaakt van zijde en draagt een papieren bloemenkrans in het haar. De kleine tulpjes op de voorgrond zijn nat gevilt in verschillende roze/ rode tinten en vervolgens ingeknipt tot tulp.

Met de komst van de lente wordt het ook tijd voor een nieuw project,  vrolijke lentekleuren. Ik ben nu halverwege.

De meningen over deze tulpen lopen in het gezin nogal uiteen😉

Spring has arrived, look at my loverly Spring Fairy. She is made of silk and wears a wreath  of paper flowers. The tiny tulips are felted with water in different pinks and reds. Then I cut them in a tulip shape. This was a season’s table from years ago.

Spring also invites to start a new project. I am now halfway with my new quilttop, lovely bright colours.

We, my family, differ in our likes or dislikes over these tulips😉

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gingini
    Mrt 20, 2012 @ 13:31:15

    O ik hou van de lente! Dan kan ik zelfs roze verdragen!🙂
    Die tulpen, ja vroeger vond ik ze afgrijselijk. Nu kan ik de schoonheid ervan zien. Prachtig dat grillige.

    Beantwoorden

  2. Anita
    Mrt 20, 2012 @ 13:46:00

    Wat ziet je lentetafel er leuk uit. Echt lente je quilt in worden. Die tulpen vind ik persoonlijk een beetje gekunsteld. Ik heb liever de ouderwetse rode.

    Beantwoorden

  3. Lida
    Mrt 20, 2012 @ 14:20:15

    Wat enig jouw lentefee! Wat is het toch heerlijk dat we onze creativiteit op allerlei manieren kunnen uiten! Je mappen en dozen zien er ook zo gezellig uit, maar ja ik ben een lapjeskat en dus net als jij liever met stof in de weer dan met plaksel!
    Je nieuwe project gaat lekker en ziet er heerlijk fris uit! Fijne dag, knuffel
    Lida

    Beantwoorden

  4. Hubertine
    Mrt 20, 2012 @ 14:46:17

    Hmmmm wat een heerlijke vrolijke lentekleurtjes!!!

    Beantwoorden

  5. lupineke
    Mrt 20, 2012 @ 15:29:51

    Wat een lieve Lentefee, mooi om haar vandaag te zien! En wat maak je nu toch weer voor moois? Is het toeval dat deze tintjes precies de kleuren van de tulpen zijn? Ik ben heel benieuwd naar hoe het verder wordt! Groetjes!!

    Beantwoorden

  6. Balsemien
    Mrt 20, 2012 @ 19:54:13

    Hoi Josee, echt een log in jouw kleuren! Je nieuwe quilt wordt mooi, herlijk vrolijk en voorjaarsachtig… Die kleine tulpjes zijn leuk gevilt en de papegaaientulpen vind ik nu leuk, vroeger ook niet zo… Ik hóór DH en DS al opmerkingen maken als de tulpen hier in een vaas zouden staan, dat grillige vind ik nu juist de charme!

    Beantwoorden

  7. Willy
    Mrt 20, 2012 @ 21:52:40

    Het is duidelijk lente.
    Prachtige lentekleurtjes, om blij van te worden.

    Beantwoorden

  8. Astrid
    Mrt 21, 2012 @ 06:37:33

    Wat een prachtige lentefee Josee! En je quiltje wordt ook al weer zo vrolijk!

    Beantwoorden

Geef een reactie

