Jazeker was ik

naar het lapjes feest in Vijfhuizen. Ik trof er bijvoorbeeld Astrid. Wij kennen elkaar al jaren virtueel. Slechts één keer hebben wij elkaar ontmoet, een jaar of 7 geleden. Na diep nadenken konden we elkaar weer plaatsen. Altijd leuk om iemand in levende lijve te ontmoeten. Oók trof ik  Sandra en Hubertine en een andere aardige dame, het team van The Stitch Cottage. Natuurlijk heb ik de mooie quilts van Gert en anderen bewonderd en zag ik toevallig nog de vingerhoedjes van Goof.

Ik ging natuurlijk ook met lapjes naar huis. De twee middelste groene en de onderste paarse had ik al in mijn lade, de rest schreeuwde om mee te mogen. Vanwege code oranje besloot ik om weer vroeg naar huis te gaan. Rond 13.00 lag er al een behoorlijk pak sneeuw en had de bus al wat vertraging.

Op station Amsterdam Airport begon het al een rommeltje te worden. Aardige spoormensen die, soms ronduit onbeschofte, reizigers op het juiste spoor probeerden te krijgen deden meer dan hun best. Ik kwam met slechts een uur vertraging thuis. De volgende dag ging ik weer naar Amsterdam, maar toen echt naar de stad om er te werken. Toen het tijd was om naar huis te gaan, bleek er opnieuw chaos op het spoor. Het toeval wilde dat ik dezelfde aardige spoorman trof om de reizigers de sporen te wijzen. Ik sprak hem aan en zei hem dat hij mij de vorige dag ook had geholpen. “Of ik goed was thuisgekomen” vroeg hij, en terwijl hij dat vroeg zag ik in zijn ogen de herkenning verschijnen. “Jaaaaa”, zei hij, “ik herken uw muts”.

Het was natuurlijk leuker voor mij geweest als hij míj had herkend in plaats van mijn muts:mrgreen:😆

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Feb 10, 2012 @ 18:49:45

    mooie lapjes, helemaal in jouw kleuren! is dat een oude knoop? nou wil ik natuurlijk graag weten wat voor muts jij droeg…blijkbaar viel ie wel op😉

    Beantwoorden

  2. Anita
    Feb 10, 2012 @ 19:10:02

    Mooie lapjes heb je gekocht. Gelukkig zijn er nog veel aardige mensen.

    Beantwoorden

  3. lupineke
    Feb 10, 2012 @ 19:25:55

    Heerlijk logje Josee, lachen om die muts :)! Gelukkig dat er ook nog lapjes waren die mee naar huis mochten met je, anders was het toch wel heel zielig geweest he… voor die lapjes! Wat ga je er mee maken? Lieve groet Lupineke

    Beantwoorden

  4. Annelies
    Feb 10, 2012 @ 19:50:06

    Geweldig verhaal. Ik ken iemand die ooit tegen een ander zei: Ik herken u aan uw gebit. Dat was iets minder.

    Beantwoorden

  5. Gert
    Feb 10, 2012 @ 21:31:26

    Haha, wat een heerlijk verhaal over je herkennig door de spoormederwerker ^_^ Mooie lapjes heb je weer gevonden, helemaal jouw kleuren.

    Beantwoorden

  6. Willy
    Feb 10, 2012 @ 22:51:22

    Mooi verhaal Josee. Fijn dat het je ook gelukt is om de beurs te bezoeken en nog weer redelijk snel thuis te kunnen komen. Voor hetzelfde geld moest je ergens in een hal overnachten. Mooie stoffen heb je ook gekocht.
    Groetjes

    Beantwoorden

  7. Hubertine
    Feb 11, 2012 @ 03:30:09

    Het zal dan echt een super muts zijn geweest!!! Gelukkig ben je goed en zonder al te veel vertraging thuis gekomen.
    Groetjes

    Beantwoorden

  8. Hannah
    Feb 11, 2012 @ 06:23:30

    Prachtige lapjes heb je gekocht. En je muts is waarschijnlijk heel mooi als de spoorwegman je herkende….. Goed van je om hem aan te spreken, het zijn barre tijden als er iets niet goed gaat en een positieve reactie tussen al het geklaag kan voor die man een groot verschil maken!

    Beantwoorden

  9. astrid
    Feb 11, 2012 @ 07:41:23

    Leuk om je weer eens gezien te hebben Josee! Je hebt weer echte Josee-lapjes gekocht! Heel kleurrijk! Dat zal je muts ongetwijfeld ook geweest zijn!

    Beantwoorden

Geef een reactie

