Dit wordt mijn

50ste kerst. Ik vierde het in de wieg, op school en op mijn werk. Ik zong voor de dieren, en maakte een English Christmas lunch. Ik vierde het met grote bomen, kleine bomen.  Ik had witte kerstmissen en ook druilerige. Ik vierde het alleen, met man en kinderen en met vrienden. Ik keek naar kerstspellen van de kinderen en ik keek en  speelde in het Oberufer kerstspel. Ik geniet van Bill Crosby en van Stille Nacht. Ik las kerstverhalen voor en keek naar kerstfilms. Ik speel spelletjes of ik handwerk. Ik vierde het ingetogen of uitbundig. Ik vierde het met mijn vader en moeder.

Nooit eerder had ik al zo vroeg een kerstdiner, nooit eerder genoot ik daarvan met vele anderen in het restaurant van een verpleeghuis.  Nooit eerder zag ik zoveel vrijwilligers die het allemaal mogelijk maakten. Nooit was mijn kerstdiner met een pianist en kerstliederen en veel gepraat op de achtergrond.

Nooit eerder was ik met mijn moeder bij mijn vader op kerstdiner.

Ik ben er stil van geworden.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. supergoof
    Dec 16, 2011 @ 22:14:40

    dat snap ik helemaal,…
    Voor zo meteen welterusten, en lekker slapen.

    Beantwoorden

  2. astrid
    Dec 17, 2011 @ 07:51:53

    Dat zal moeilijk zijn geweest. Maar toch hoop ik dat je ondanks deze verandering een prachtig kerstfeest hebt gehad en dat je vader op zijn manier ook van jullie heeft genoten.

    Beantwoorden

  3. Gingini
    Dec 17, 2011 @ 08:15:13

    Ja, zo gaan die dingen. Maar ook zo kun je kerst beleven met beide ouders. Je boft maar dat je ze allebei nog hebt.
    Een hele fijne kerst gewenst.🙂

    Beantwoorden

  4. Annelies
    Dec 17, 2011 @ 09:26:34

    Ja, wat een indrukken krijg je dan en je staat bij van alles stil.

    Beantwoorden

  5. lupineke
    Dec 17, 2011 @ 09:56:48

    Lieve Josee, wat een ongelofelijk mooi logje… heel ontroerend!

    Beantwoorden

  6. Anita
    Dec 17, 2011 @ 10:44:04

    Wat heb je dat mooi beschreven. Het zal een moeilijk maar toch een gelukkig kerstdiner zijn geweest. Het is altijd moeilijker in deze dagen.

    Beantwoorden

  7. Willy
    Dec 17, 2011 @ 13:46:01

    Ik ben er ook even stil van Josee.
    Lieve groet,

    Beantwoorden

  8. Petra
    Dec 17, 2011 @ 14:24:40

    ik moest even rekenen (niet mijn sterkste kant ;)…50e kerst??? maar ja..t klopt! Mooi log Josee, en wat mooi dat er zoveel mensen zijn die zich zo inzetten voor de medemens.

    Beantwoorden

  9. Mascha
    Dec 17, 2011 @ 16:21:31

    Wat een mooi geschreven.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  10. Hubertine
    Dec 18, 2011 @ 17:31:08

    ……..en ik ben ook even stil!
    Groetjes, Hubertine

    Beantwoorden

  11. Jane Newble
    Dec 19, 2011 @ 20:02:48

    Daar word ik ook stil van. Wat komt er dan veel op je af. Fijn dat je het zo hebt kunnen schrijven en delen.
    groetjes
    Jane

    Beantwoorden

Geef een reactie

