Als katachtige heb

 ik prima nachtvisie, maar ieder jaar dat gedoe met die boom die mijn normale gang naar de bank versperd,

of die Rudolph van glasinlood die daar vrolijk lachend staat maar ondertussen mijn staart op de schoorsteen in gevaar brengt,

of dat gezeur over die mince pies of ze al gebakken zijn of dat ze alweer op zijn,

of dat je net lekker op  de vensterbank wil gaan liggen in het zonnetje, wil “zij” er weer vanwege het “fijne handwerklicht”, moet ik weer in de linnenkast, zeggen ze straks weer dat ik zo naar zeepjes ruik,

of net als vorig jaar en het jaar daarvoor  die vermaledijde kerstlapjes weer tevoorschijn komen, ze doet er toch niets mee,

of als ik nietsvermoedend langs het laptopscherm loop ik ineens oog in oog met deze engerd sta,

neen, die donkere dagen voor Kerst zijn aan mij niet besteed.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Dec 12, 2011 @ 19:02:17

    hahaha wat een heerlijk verhaal!!! ach arme Lo…ik leef met je mee!

    Beantwoorden

  2. Anita
    Dec 12, 2011 @ 19:05:11

    Ja, als kat heb je het toch moeilijk in deze tijden. Gaan ze straks ook nog die harde knallen bij je oren laten horen.

    Beantwoorden

  3. Gingini
    Dec 12, 2011 @ 22:02:27

    Met zo’n mincepie lacht het leven je toe Lodewijk! Zorg dat je er eentje te pakken krijgt!!😉

    Beantwoorden

  4. Willy
    Dec 12, 2011 @ 23:39:16

    Gelukkig heeft Lodewijk nog een heerlijk plekje op de vensterbank😉

    Beantwoorden

  5. supergoof
    Dec 13, 2011 @ 06:17:23

    Lodewijk je bent een held!
    Iemand heeft in 2012 een heleboel goed te maken,…😉
    Hmmm lekker mince pies,…. die hebben wij ook, engelse schoonmoeder hè,… die brandy butter vind ik zo heerlijk,…😉

    Beantwoorden

  6. Astrid
    Dec 13, 2011 @ 06:27:37

    Het leven is hard en oneerlijk Lodewijk. In januari heeft het vrouwtje heel wat met je goed te maken!

    Beantwoorden

  7. lupineke
    Dec 13, 2011 @ 07:47:31

    Heerlijk logje, die arme Lodewijk heeft het toch maar zwaar! Al verdenk ik hem er stiekem van, vreselijk te overdrijven😉

    Beantwoorden

  8. Mascha
    Dec 13, 2011 @ 10:22:46

    Ha ha. ik heb echt medelijden met je.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  9. Elzaan
    Dec 14, 2011 @ 14:47:28

    Hehehe! Lodewijk het ’n moeilike tyd. Maar die huisie lyk mooi en ruik seker heerlik!

    Beantwoorden

Geef een reactie

