Sint Nicolaas

Steeds een andere Sinterklaas in krant of op tv

Geeft mij een sterk gevoel van heimwee

Naar die enige echte Sinterklaas

Die zonder bombarie of geraas

Waardig eer deed aan dit kinderfeest.

Het is een foto uit den oude doos

En toch zo geheel geheel tijdloos

Piet staat hier ter rechterzij

Mijn Vader, Zusje en Moeder op een rij

Ik bekijk de foto met een lach en een traan

Deze Sinterklaas is de enige die voor mij zal bestaan.

Fijne Pakjesavond

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annelies
    Dec 05, 2011 @ 12:14:46

    Ja, ik denk dat iedereen zo wel zijn eigen Sint heeft. Fijne avond !

    Beantwoorden

  2. Elzaan
    Dec 05, 2011 @ 12:31:10

    So, so pragtig! dit is ’n besonderse foto.

    Beantwoorden

  3. wilma
    Dec 05, 2011 @ 12:53:22

    Wat een schattige foto!!
    Heerlijk om hier nog zo van te kunnen genieten,..

    Beantwoorden

  4. lupineke
    Dec 05, 2011 @ 13:58:28

    Prachtig Josee, een logje met een lach en een traan, en dat ook nog eens in dichtvorm!

    Beantwoorden

  5. Anita
    Dec 05, 2011 @ 13:58:34

    Wat een leuke foto. Ik wens je ook een fijne avond, met of zonder pakjes.

    Beantwoorden

  6. Willy
    Dec 05, 2011 @ 14:07:10

    Wat een mooi sinterklaas bericht.
    Groetjes

    Beantwoorden

  7. Jantine Urban
    Dec 05, 2011 @ 16:33:33

    Wat moet ik daar nu aan toe voegen. Wat een prachtig gedicht, geweldige herinnering en ook een beetje leegte… Wist jij vroeger dat hij Sinterklaas was?

    Beantwoorden

  8. Astrid
    Dec 06, 2011 @ 06:30:21

    Prachtig Josee! Wat een gevoel van weemoed! Ik hoop dat je een fijne sinterklaasavond hebt gehad.

    Beantwoorden

  9. Petra
    Dec 06, 2011 @ 09:58:12

    Kijk, dat raakt mij nou wel…slik! Mooie foto en mooi gedicht. Zeker nu begrijp ik heel goed dat dit voor jou een lach en een traan is..lieve vader!

    Beantwoorden

  10. Gert
    Dec 08, 2011 @ 10:46:04

    Mooi, die oude foto en je bericht.

    Beantwoorden

Geef een reactie

