Het is weer tijd

voor nieuwe kussens en slopen. Het is in september 2 jaar geleden dat ik ook sloopjes maakte. De meeste zijn al verschoten of, nog steeds mooi, naar spullenhulp gegaan. Kapokvulling heeft ook zeker niet het eeuwige leven, dus onlangs op het fietsje naar Delft, naar het warenhuis met de blauw/gele vlag. In verband met gevoelige neuzen deze keer geheel synthetische kussens gekocht, 50 x 50.

Al surfend over het net kwam ik een leuk patroon tegen. Bij de Quiltbus werd het nog wat verder uitgelegd. Uit mijn voorraad kon ik aan het werk.

 

Ik vind het een heel leuk patroon en ben tevreden met het resultaat. De achterkant is een fris wit/groen stipje met grote overslag.  Ik moest het sloop zelf wel een keer of wat aanpassen omdat het veel te groot was geworden. Ik dacht dat vanwege de dikte van het kussen dat het wat ruimer moest en had er nog wat meer sashings aangemaakt🙄

Weet ik meteen voor het volgende sloop dat dát niet hoeft😉

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Willy
    Jul 28, 2011 @ 21:16:24

    Josee, wat mooi! En wat matcht het goed bij de geraniums. Zelfs zonder zonnetje een zomers plaatje.

    Beantwoorden

  2. Gert van Raalten
    Jul 29, 2011 @ 07:36:57

    Wat *superleuk* zeg! Zo vrolijk! Heel anders dan de stoffen waar ik zelf meestal mee werk, maar als ik dit zo zie, wil ik ook van die vrolijkheid ^_^

    Beantwoorden

  3. Gingini
    Jul 29, 2011 @ 07:56:49

    Heerlijke zomerse geraniumkleur kussen! Ziet er goed uit!
    Jij mag weer relaxen.🙂

    Beantwoorden

  4. Anita
    Jul 29, 2011 @ 09:25:05

    Wat is het kussen mooi geworden. Het past zo goed bij je geraniums.

    Beantwoorden

  5. Lida
    Jul 29, 2011 @ 16:47:51

    Wat leuk! Wat een leuk patroon en wat een mooie stofjes heb je ervoor gebruikt! Gaaf resultaat! Fijn weekend,
    Lida

    Beantwoorden

  6. Elzaan
    Jul 30, 2011 @ 11:38:43

    Wow! Wat ’n lieflike kussing!
    Pragtige werk, Jossee!!!

    Beantwoorden

  7. Balsemien
    Aug 01, 2011 @ 10:59:28

    Josee wat een ontzettend leuk en lief hoesje heb je gemaakt, en zo te zien niet heel ingewikkeld. Kon je lekker snel op de machine…
    Erg mooi resultaat!

    Beantwoorden

Geef een reactie

