Het is officieel,

ik heb de pest aan Engelse stofzuigers. Ergonomisch onverantwoord, luidruchtig en totaal onhandelbaar. Zwaar en onwendbaar maar,

zegt zus, voor de lastige hoekjes kun je juist makkelijk het middenstuk er af tillen, gaat prima en dan met een kleiner apparaat ga je verder. Blij moedig Ploeterde ik voort, slechts een enkele maal heb ik gejodeld

Waarom stofzuigen als je een weekje in Devon bent? Zus gaat  verhuizen en ik help haar met het opruimen en sorteren van een jaar of 13 wonen in dit huis. Dat betekent hard werken, trap op  trap af, tassen vullen met boeken, kleding en ander loslopend spul  voor de charity shop.

Gisteren, nadat we spullen hadden weggebracht, zijn we naar de chippie geweest en hebben wij onszelf op Fish and Chips getrakteerd en, zoals dat hoort, op de bank voor de buis opgegeten.

Onderweg nog een foto van the Holy Trinity Church gemaakt. Alleen de toren staat er nog maar, de rest is afgebrand. Lord Cabell ligt hier begraven, achter een ijzeren hek omdat hij bij leve zo’n hork was. Naar verluidt is The Hound of the Baskervilles met Sherlock Holmes hier op gebaseerd.

Kijk daar is die lieve Flash weer. Hij is al een beetje bejaard, mauwt erg zacht en is net zo’n bangerd als Lodewijk.

Vooral als deze kat zich laat zien, dan durft hij zelfs zijn eigen tuin niet meer in😯

Morgen een dagje vrij.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Mrt 23, 2011 @ 21:41:12

    och help…die stofzuiger ziet er idd onhandelbaar uit…maar ik heb sowieso niet zo’n goede relatie met stofzuigers…ik houd niet van herrie😉
    Zo veel ik smul van de foto van Flash…zo weinig smul ik van de fisch en chips…dat het jullie maar mag smaken😉

    Beantwoorden

  2. Martine
    Mrt 24, 2011 @ 06:15:18

    En ik maar denken dat je lekker even niets hoeft te doen en je heerlijk aan het vakantievieren bent;) Nee, beult ze zich af met zo’n stofzuiger;) De omgeving ziet er mooi uit daar! Geniet van je vrije dag, voordat je weer aan het werk moet:)

    Beantwoorden

  3. Willy
    Mrt 24, 2011 @ 10:36:18

    Fijn dat je je zus zo kunt helpen. Geniet ook nog een beetje van het mooie landschap.
    Groetjes

    Beantwoorden

  4. lupineke
    Mrt 25, 2011 @ 06:38:19

    Oh, ik herken ze, die akelige dingen! Niks mee te beginnen, vreselijk!! Wat leuk dat je je zus bent gaan helpen, lijkt me supergezellig en niks is zo bindend dan samen aan de slag! Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven! Veel (werk)plezier!

    Beantwoorden

  5. Lida
    Mrt 26, 2011 @ 07:26:49

    Mmmm fih and chips! Heb ik jaren geleden samen met mijn zusje van zitten smullen op haar kamer in Londen en geen mayo maar azijn! Nu jullie zullen je handen wel vol hebben en de charity shop vaart er wel bij! Sterkte en plezier gewenst, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  6. Balsemien
    Mrt 28, 2011 @ 17:50:41

    Hoi Josee, leuk even wat van je te horen vanaf de overkant! Heb je ook nog tijd om gezellig bij te babbelen? Die fish &chips, het zal best lekker zijn, maar de combi griezelt mij toe op de een of andere manier. Gek hè, ik ben dol op frietjes en lust ook graag vis! Heb het nog even fijn daar!

    Beantwoorden

  7. Gert
    Mrt 29, 2011 @ 06:05:44

    Jeetje, nog stofzuigen ook in je vakantie. Maar voor je familie maakt dat natuurlijk niet uit (als je in een hotel zou zitten zou het wat ander zijn) Fijn dat je haar (hen?) kunt helpen met verhuizen. Veel plezier en die fish and chips zien er heerlijk uit. Als ik ooit een keer naar Engeland ga, wil ik dit zeker ook eens eten.

    Beantwoorden

  8. Hubertine
    Mrt 29, 2011 @ 17:44:06

    Ik heb sowieso niet zoveel met welke stofzuiger dan ook ;o)
    Wel een schitterende omgeving! En die fish&Chips heerlijk in de juiste omgeving!!! Groetjes, Hubertine

    Beantwoorden

Geef een reactie

