Na de alles verwoestende aardbeving

en daarop volgende tsunami, is er nu kou en sneeuw voor de slachtoffers van dit natuurgeweld in Japan.  Er zijn weinig voorzieningen om hun nood te lenigen, nauwelijks  de eerste levensbehoeften en schuilplaatsen. Tot overmaat dreigt een kernramp.

29 Jaar geleden kocht ik het linker speldje in Machynlleth nadat ik tijdens het wandelen mijn Nederlandse speldje was verloren. Weken later vond ik het in de berm terug toen ik er langs fietste. Hoe ik nou weet dat het de mijne was? Op dat moment was ik in Victoria House de enige die een speldje had. Toen ineens in twee talen, maar inmiddels een grensoverschrijdend symbool.

29 Jaar later; de speldjes uit het vet, verbleekt maar helaas nog steeds bijzonder actueel. Meer over kernenergie kun je hier vinden.

Graag eindig ik dit log met een vrolijke kleur en met de narcis blijven we dan meteen een beetje in Welsh sferen😉

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Wilma Kuin
    Mrt 16, 2011 @ 20:10:14

    Ja wat vreselijk wat daar allemaal gebeurt….
    de ene ramp na de andere…
    De walvisslacht ligt nu wel stil daar. Dat vind ik wel een klein pluspuntje van dit alles. Mag ik dit zeggen??
    Oeps….
    *Ü*

    Beantwoorden

  2. Lida
    Mrt 17, 2011 @ 09:13:33

    Het is inderdaad een ongeloolijk iets dat daar gebeurt en alle mensen worden er weer eens met hun neus opgedrukt dat we nietig en sterfelijk zijn. Maar ik hoop dat de helicopters in staat zullen zijn een melt-down te voorkomen! Weet je wat ik vreemd vind? Dat ze daar met zoveel eilanden en zeegaten niet overschakelen op stroomopweeking door getijdecentrales, ja het zal wel te duur zijn! Gewoon duimen of bidden dan maar! Heerlijk hé die narcissen, hier is de eerste bos van 40 stuks bijna uitgebloeid, maar vanmiddag moet ik toch boodschappen doen, dus dan haal ik wel weer een lading op! Genieten,
    Lida

    Beantwoorden

  3. anita
    Mrt 17, 2011 @ 09:36:28

    Vreselijk he wat er allemaal gebeurd. Het is net of moeder aarde zegt dat het nu wel genoeg is. Wij mensen denken alles maar te kunnen. Lieve narcissen, die maken ons duidelijk dat er ook veel mooie dingen zijn.

    Beantwoorden

  4. Gert
    Mrt 17, 2011 @ 12:41:05

    Ik heb ook met veel verdriet naar de vreselijke beelden uit Japan zitten kijken. Ongelofelijk, wat een kracht de natuur dan heeft.

    Beantwoorden

  5. Willy
    Mrt 17, 2011 @ 13:15:16

    Vreselijke beelden. Wat hebben die mensen het daar nu moeilijk en wat zijn de verdere gevolgen.

    Beantwoorden

  6. Gingini
    Mrt 17, 2011 @ 18:31:35

    Wat goed van jou dat je die speldjes nog hebt! En wat prachtig luiden de narcissen elk jaar weer de lente in.
    Ik word gewoon beroerd van al die kernenergie-ellende. Al die arme mensen! Kwaad kan ik erom worden! Nu pas zullen ze geld in zonne energie gaan steken, als het kalf verdronken is!

    Beantwoorden

  7. lupineke
    Mrt 17, 2011 @ 20:01:08

    Het raakt ons allemaal diep, te zien hoe kwetsbaar de natuur en wijzelf zijn… Hoe kun je helpen, meeleven, het voelt zo onmogelijk… Hopelijk trekt de politiek snel lering uit dit alles en komt er geen tweede kerncentrale bij Borselle! Want dit staat wel in de planning van de komende tijd! Hier zitten we toch niet op te wachten? Graag andere energiebronnen ontwikkelen aub!! Wat bijzonder trouwens dat je in Wales geweest bent, heb met veel plezier de linkjes bekeken!

    Beantwoorden

  8. Balsemien
    Mrt 20, 2011 @ 17:34:37

    Grappig dat je die button nog hebt. Ik had em in het Bretons, er stond iets van Nan Trugarez! of zo voor Nee bedankt!
    op http://www.tegenstroom.nl kun je alle info vinden en alle stickers buttons en zo zijn weer verkrijgbaar!

    Beantwoorden

Geef een reactie

