Aan handwerken

heb ik niets gedaan sinds mijn laatste bericht. Aan heen en weer reizen met zus tussen de ouderlijke woning en mijn eigen residentie in de Residentie des te meer.

Tijdens het opruimen van de kerstspullen in de ouderlijke woning, alwaar ik met zus een aantal dagen verbleef, genoot ik van badderende spreeuwen.

Zus  en ik bezochten mijn ouwe straatje nét buiten het centrum en we wandelden  langs de Oude Gracht weer terug

naar het centrum en de Dom.

Eenmaal weer thuis zag ik in het voorbij lopen dat de appeltjes van kerst uitgelopen waren. Wonderlijk; verleppen aan de ene kant en aan de andere kant bloemetjes.

Verder zag ik nog een wedstrijd paalzitten op één van de torentjes van het Binnenhof.

Op het moment dat ik de foto van de paalzitter nam,  zat zus al weer in het vliegtuig. In haar  koffer bevond zich

een  fles inkt van P.W. Akkerman. De inhoud een prachtige kleur paars met de naam Simplisties Violet.  Gezusterlijk hadden wij de inhoud gedeeld.

Bij thuiskomst bleek de fles geklapt en alle overgebleven inkt door haar koffertje gelopen, ook over haar nieuwe dekbedhoezen😯

Gelukkig waren die al paars toen ze ze kocht😉

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Jan 11, 2011 @ 22:22:12

    Utrecht is een leuke stad, ik loop er graag langs de oude gracht. Dat is trouwens al weer even geleden!! Leuk die appeltjes…bijzonder!! Wat vreselijk…die inkt!!! Oeioeioeioei…zou de boze heks zeggen….tis vast geen wateroplosbare inkt??!!???

    Beantwoorden

  2. Gert
    Jan 11, 2011 @ 22:23:14

    He, een gezellig bezoekje aan “mijn stadje”😉 En wat zonde van dat inktflesje zeg… Het is wel een erg gaaf flesje zo te zien. Jammer dat ik (als linkshandige) nooit overweg kan met een vulpen.

    Beantwoorden

  3. Martine
    Jan 12, 2011 @ 07:05:28

    Ik vroeg me al af waar je was:) Mooi al die foto’s. En wat jammer van de inkt en de hoezen!!!

    Beantwoorden

  4. lupineke
    Jan 12, 2011 @ 07:15:43

    Ohh, wat vreselijk, die inkt door heel die koffer!! Je moet er niet aan denken… Ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt voor je, het lijkt me heel dubbel, het ontmantelen van je ouderlijk huis. Gelukkig laten de kerstappeltjes zien, dat er altijd weer iets nieuws komt! Mooie foto!

    Beantwoorden

    • Josee
      Jan 12, 2011 @ 08:54:26

      Lupineke, gelukkig is er nog geen sprake van ontmantelen van de ouderlijke woning. Zus was op haar twee/ drie jaarlijkse bezoek en samen nemen we dan even het roer en het huishouden over van onze ouders😉

      Beantwoorden

  5. AnitaA
    Jan 12, 2011 @ 07:16:39

    Je was hier al zo stil, nu weten we waar je uithing😉
    Een heerlijke stad, Utrecht, maar voor mij dan wel de achteraf straatjes en grachten als ik daar ga winkelen. Nog bij Carol Cox binnen geweest ?
    Vreselijk zeg die inkt, hopelijk valt de schade mee.
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  6. Mascha
    Jan 12, 2011 @ 07:40:15

    Ik vond het al zo stil hier. Leuk die foto van de wedstrijd paalzitten. Zal hij gewonnen hebben ha ha.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  7. Willy
    Jan 12, 2011 @ 07:57:51

    Gezellig zulke daagjes samen. Ik begrijp dat je zus niet in de buurt woont.
    Pech voor haar met die inkt en de nieuwe hoezen. Vandaar natuurlijk je paarse letters voor deze tekst.
    Groetjes
    ps mooie foto’s

    Beantwoorden

  8. Lida
    Jan 12, 2011 @ 09:48:39

    Rot voor je zus, hoop dat de inkt er renminste zover uitgaat de de hoezen bruikbaar blijven! Gezellig zo samen met je zus Utrecht onveilig maken, mooie foto’s! Trouwens die paalzitwedstrijd heeft zich wijd verspreid, hier zitten niet alleen de meeuwen op de vlaggenpalen, maar ook een aalscholver, zo hij buiten mededinging meedoen? Fijne dag, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  9. marian'ne m
    Jan 13, 2011 @ 07:01:09

    wat leuk herinneringen ophalen in zo’n mooie stad.
    Mooie foto’s.
    de circel van het leven.

    Oei, dat wordt het wel errug paars !!
    Leuk om met mooie inkt te schrijven.

    Beantwoorden

  10. Anita
    Jan 13, 2011 @ 10:05:09

    Utrecht is zo’n mooie stad om in te wandelen. Jammer van die inkt voor je zus. Wat zal ze gemopperd hebben.

    Beantwoorden

  11. Hartstikkeleuk
    Jan 14, 2011 @ 18:27:49

    Ach, dus zusje is weer terug naar huis ! Mis je haar erg? Jullie hebben het fijn gehad hè? Enne…. Utrech is ook mijn stadsie hoor :-)) Fijn weekend!

    Beantwoorden

Geef een reactie

