Ruim voor Kerst

zou de quilt af zijn. Helaas liep het een beetje anders. Het doorstikken was duizelingwekkend; spiralen achter elkaar naaien maakte dat ik regelmatig even moest stoppen. Ik deed het uit de hand op de machine, alle spiralen zijn anders en slechts een enkele is perfect. Het geheel is prima naar mijn zin.

Zit u allen klaar?

De achterkant van de quilt. Dan volgt nu de voorkant😉

Het is een ragtime quilt geworden met Broderie Josee. Tot mijn spijt is het rood op het wit doorgelopen ondanks wassen van te voren en  het gebruik van de befaamde kleurvangers. Ik werd geïnspireerd door peppermint swirls , rood witte pepermuntjes in de vorm van een spiraal. Als je daar lang genoeg naar kijkt, dan loopt de kleur ook door…..

Met dank aan dochter voor het uitleggen van het patroon.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Elzaan
    Dec 24, 2010 @ 02:49:58

    Lieflik! Al het die kleur bietjie uitgeloop. Dit lyk fantasties.
    Geseende Kersfees!
    Elzaan

    Beantwoorden

  2. lupineke
    Dec 24, 2010 @ 08:41:05

    Wouw, wat een prachtige quilt!!! Ik kan me goed voorstellen dat je hier een beetje duizelig van geworden bent, maar het resultaat is schitterend! Kan het, dat ik ook zoiets gezien heb op de handwerkbeurs afgelopen najaar? Het viel me toen op… Geniet maar lekker van het resultaat, en heel fijne kerstdagen gewenst! Lieve groet Lupineke

    Beantwoorden

  3. AnneliesvdB
    Dec 24, 2010 @ 08:42:02

    Erg mooi !
    Hele gezellige kerst dagen toegewenst !

    Beantwoorden

  4. Anita
    Dec 24, 2010 @ 08:44:36

    Hij is mooi geworden. Misschien niet perfect, maar dat komt niet of nauwelijks voor. Juist je gezwoeg maakt de quilt extra mooi.

    Beantwoorden

  5. Willy
    Dec 24, 2010 @ 08:51:18

    Het heeft een erg leuk effect. Mooi ik die verschillende kleuren rood.
    Fijne dagen, groetjes

    Beantwoorden

  6. Klaske
    Dec 24, 2010 @ 09:37:07

    Hij is prachtig geworden, Josee!!

    Beantwoorden

  7. Mascha
    Dec 24, 2010 @ 11:01:42

    Wat een mooie en leuke quilt is dit geworden.
    Ik wens je hele fijne feestdagen.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  8. Josee
    Dec 24, 2010 @ 12:41:51

    AnitaA
    dec 24, 2010 @ 08:37:49 [Edit]

    Klaar voor Kerst toch ? Balen dat zelfs met wassen vooraf ,de kleuren zijn doorgelopen.
    Ik vind hem super leuk geworden, veel plezier ervan !
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  9. Josee
    Dec 24, 2010 @ 12:42:40

    Petra
    dec 23, 2010 @ 22:40:06 [Edit]

    nu ben ik geen quiltster en daarom snap ik ook niet hoe de witte blokjes nou 2 kleurig kunnen zijn! zijn het 2 lagen op elkaar? ikkeniebegrijpe….
    maar dat je er duizelig van werd snap ik heel goed…mens wat een werk!! Leuk om zo het idee van de pepermuntjes toe te passen, een echt Kersterig kleurrijke quilt is het geworden! Enne…tis toch nog ruim voor Kerst!

    Beantwoorden

  10. goof
    Dec 25, 2010 @ 06:33:28

    Woooh wat een prachtige draaimolenwervelstorm!
    Knap!
    Fijne kerstdagen,
    :o)

    Beantwoorden

  11. Jantine Urban
    Dec 28, 2010 @ 20:22:43

    Wat een geweldige quilt is je wervelstorm. Jammer van het doorlopen, mij is ooit hetzelfde overkomen en ik kan je vertellen, na een tijdje zie je het niet meer!

    Beantwoorden

Geef een reactie

