Gedachten Stokje

1. Wat zijn gedachten? Opborrelende herinneringen, plotselinge invallen, persoonlijke mijmeringen,  meningen om te delen of om voor je te houden.

2. Liever een goede buur dan een verre vriend.

Het is onze goede buur die genegen was onze kerstboom van vorig  jaar in zijn tuin in te graven. Nu staat de boom in de tuin met een mooie sneeuwmuts; door het weer kon hij de boom  niet uitgraven en hebben we een nieuwe. Verre vrienden behoud ik overigens wel in ere.

3. Schijnen en lijken betekenen iets heel anders dan blijken.

4. De Scrabbledoos staat al klaar, tijd voor mijn jaarlijkse dosis overwinningen. Deze behaal ik altijd meestal vaak in de kersttijd.

5. Please, let it Fr(ie)(eeze), zodat deze sportieve bank kijkster van dit oerFriese evenement kan genieten.

6. Herinneringen aan de kersttijd van 1981, toen zaten wij 3 dagen zonder stroom (kachel, licht) vast in Llangadog. Doordat wij een horeca gasfornuis hadden konden wij diegenen die dat wilden van warm water en soep voorzien. Vele kaarsen deelden wij ook uit.

7. De dag beginnen met Climb every mountain en eindigen met It’s a miracle is de optelsom van wils- en daadkracht van de voorbije dag.

8. Geen broderie perse,

maar broderie Josee.

9. Zouden wij als mensen toch ondergeschikt zijn aan Moedertje Natuur en de door ons gemaakte machines als treinen, vliegtuigen en auto’s?  Het lijkt erop gezien eerder deze week een groot deel van de samenleving ontwricht was. Zou het ons beter passen als wij dan minder mopperen en meer over geven aan?

10. Een stokje wat kun je ermee?  Hans leidde de heks om de tuin en dat was beter voor hem en Grietje. Als je er veel van haakt dan krijg je een Granny Square. Het kan als hulpmiddel dienen  bij het lopen, maar dan is het meer een stok. Bij evenementen kun je het door geven, dan wordt het een estafette. Zoals dit. Ik kreeg het stokje van Anje, waarvoor hartelijk dank. Graag geef ik het door aan Gert en aan Hubertine.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Dec 23, 2010 @ 15:54:26

    Wat leuk om al die gedachten te lezen die zo maar bij iedereen opborrelen.

    Beantwoorden

  2. Hartstikkeleuk
    Dec 23, 2010 @ 18:22:33

    Mooi geschreven/gezegd.

    Beantwoorden

  3. Willy
    Dec 23, 2010 @ 18:25:43

    Met veel plezier je gedachten gelezen.
    Fijne avond,
    groetjes

    Beantwoorden

  4. Petra
    Dec 23, 2010 @ 18:44:09

    leuk geschreven, al jouw gedachtes!

    Beantwoorden

  5. lupineke
    Dec 23, 2010 @ 18:51:24

    Leuk om jouw gedachten te volgen, en dat je het stokje (of wat dan ook) aangenomen hebt!

    Beantwoorden

  6. Gert
    Dec 24, 2010 @ 10:42:27

    Leuk om je gedachten hier te lezen, en dank voor het doorgeven van het stokje. Ik zal proberen de komende dagen mijn gedachten op mijn blog te plaatsen. En voor zover ik weet heeft mijn lief niet in het Spoor tijdschrift gestaan (tenminste: niet dat we weten ^_^) Ik zal in het Spoorwegmuseum uitkijken naar je vaders loc!

    Beantwoorden

Geef een reactie

