Op dit weblog sneeuwt

het al. Buiten is daar op dit moment nog niets van te zien. Koud is het wél. Gelukkig heb ik een warme jas, wanten, een vrolijk hoofddeksel en bij thuiskomst een behaagelijke  kamer en iets warms om te drinken.

De bevroren groenten van de biologische  markt zullen nu wel rustigjes ontdooid zijn op het portiek en kunnen dadelijk naar binnen.  De pioniers van the Oregon Trail hadden geen mutsen, jassen of groenten en de kinderen van de Kinderkaravaan hadden zelfs geen vader en moeder meer.

Mijn On the Oregon Trail is prima gelukt, met dank weer aan de Quiltbus voor het patroon.

Het totaal aantal voor mijn sampler Blocks from the Past is hiermee op 35 gekomen, nou ja 34 dan want die ene rechtsonder blijft er uit . Dat blok mag zich op iets anders appliceren😉

Inmiddels is de houten Adventskrans weer boven water en brandt de eerste kaars tijdens het eten. Traditie getrouw heb ik vanmiddag een pomander gemaakt en van het restje groen nog een ienimini kerstkransje.

19 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. AnneliesvdB
    Dec 01, 2010 @ 19:21:29

    Wat een prachtige blokken ! Een heel mooi geheel.

    Beantwoorden

  2. AnitaA
    Dec 01, 2010 @ 19:37:32

    Wow, wat een mooi geheel al je blokken bij elkaar ! Ik ben wel blij dat de sneeuw hier op je log niet blijft liggen😉.
    Ach, wat jammer dat je applicatieblokje niet mag blijven. Ik las op het linkje die je op het woord appliceren had geplakt, dat het woord o.a. zich toeleggen/inspannen betekent. Ik zou me er nog eens toezetten om dit blok wel in je quilt te laten schitteren .
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  3. Wilma Kuin
    Dec 01, 2010 @ 20:22:46

    mmmm…. ik dacht al wat ruikt er zo lekker??
    Natuurlijk kom ik eventjes om het hoekje ruiken….
    ;o)

    Beantwoorden

  4. Klaske
    Dec 01, 2010 @ 20:38:20

    Dat ziet er goed uit,Josee. dat is een mooi geheel die blokken!!
    En wat zal het lekker ruiken bij jou!!

    Beantwoorden

  5. Anita
    Dec 02, 2010 @ 08:22:48

    Mooie blokken heb je er weer bij. De namen van deze blokken laten je gedachten behoorlijk dwalen. Ik moet mijn pomander nog maken.

    Beantwoorden

  6. Gingini
    Dec 02, 2010 @ 08:30:26

    Mijn gedachten dwarrelen ook meteen naar mijn kerstkrans, pomanders en naar al het werk dat nog voor me ligt. Maar nu geniet ik van de sneeuw hier en buiten.🙂
    Ben benieuwd welk blok je gaat maken ipv dat prachtige en onderhand beroemde blokje.😉

    Beantwoorden

  7. lupineke
    Dec 02, 2010 @ 09:50:50

    Wat een mooie blokken zijn het geworden, prachtig! Leuk idee met die sinaasappel, en ik vind je sneeuwvlokjes ook zooo leuk die naar beneden dwarrelen! groetjes van Lupineke

    Beantwoorden

  8. lut
    Dec 02, 2010 @ 10:02:00

    Wat een mooie blokken! Hier ligt er een pak sneeuw.

    Beantwoorden

  9. goof
    Dec 02, 2010 @ 13:38:45

    Hoi Josee, wat sneeuwt het hier zeg, tijd voor koek en zopie en dan lekker bij n=jou naar je mooie blokjes kijken.
    Wat staat er trouwens een ontzettend leuk koppie rechts bovenaan!

    Beantwoorden

  10. goof
    Dec 02, 2010 @ 13:39:35

    dat n= hoort er niet bij,…
    ;o)

    Beantwoorden

  11. Mascha
    Dec 02, 2010 @ 14:12:47

    Je blokken zien er zo mooi uit.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  12. *Marianne*
    Dec 02, 2010 @ 21:30:42

    Grappig je sneeuwblog🙂
    Je bent al flink gevorderd met de quiltblokken!

    Beantwoorden

  13. Willy
    Dec 04, 2010 @ 16:09:22

    Vandaag is er weer een verse lading sneeuw gevallen. We hebben hier een lieve buurman die alle opritten sneeuwvrij veegt. Heerlijk ruikt zo’n sinaasappel met kruidnagels.
    Je vloer ligt behoorlijk bezaaid met mooie blokken. Beetje sneu voor het sterretje.
    Fijn weekend

    Beantwoorden

  14. Els
    Dec 05, 2010 @ 07:25:06

    Wat een mooie blokken heb je gemaakt zeg! Dat zal een hele mooie quilt worden.
    Groetjes van Els

    Beantwoorden

  15. Elzaan
    Dec 05, 2010 @ 15:29:28

    Sjoe, jou blokke lyk baie mooi. Dit gaan ’n fantastiese kwilt maak.
    Hier in Mauritius het ons somer kersfees, so niks sneeu, net son🙂
    Groete Elzaan

    Beantwoorden

  16. else
    Dec 07, 2010 @ 20:35:24

    Hee snelle Jelle!!
    Jij heb ook een plekje in mijn hart!
    x
    Else

    Beantwoorden

  17. Gert
    Dec 07, 2010 @ 22:36:53

    Het is inderdaad erg koud momenteel buiten, maar wel heerlijk weer om binnen lekker bezig te zijn met de verwarming hoog. En om het huis extra gezellig te maken. Wat ruikt dat lekker he, zo’n sinaasappel met kruidnagels er in. Geniet lekker van deze gezellige maand! (enne: je hebt echt prachtige blokken gemaakt!!!)

    Beantwoorden

  18. Sandra
    Dec 13, 2010 @ 20:53:51

    Ow lekker zo’n sinasappel met kruidnagels, je brengt me op een idee!

    Beantwoorden

Geef een reactie

