Hé zeg, heb je ze gezien?

The Prairie Queen en

the Rocky Mountain Puzzle. Een puzzel was dit zeker, bij het middenstuk was het goed opletten. Oók  het omrekenen naar een kleinere maat blok was voor mij flink puzzelen. Ik moet zeggen dat het aardig gelukt is. Met dank aan the Quiltbus voor de patronen.

Vandaag nog heerlijk gewandeld. Het had lekker gevroren en gaf ons fris rode wangen. Mooie plaatjes leverde dat ook op,

bijvoorbeeld van de Kardinaalsmuts.

Tussen de bomen de contouren van het Catshuis, met een licht bevroren vijver en een stevig hek tot een onneembare vesting verworden.

Vandaag is de eerste zondag in Adventstijd. Voor een uitleg over deze tijd verwijs ik graag naar Lupineke, zij verwoord het mooi en heeft zelfs nog een fotooje van een  Adventstuin.

Nadat Lodewijk uitgesnuffeld was kon ik aan de slag. Na een handige tip van de bloemist, eerst een krans van krant of van het inpakppier maken, hoefde ik dit jaar een stuk minder te stoeien met het groen.

De krans hangt inmiddels aan de deur. Nu nog de zoektocht naar de houten krans voor op tafel. Wonderlijk toch dat wij ieder jaar de krans ” goed opbergen zodat we volgend jaar…”, maar ja, waar was dat ook alweer😉😉

 

Zoals altijd maakt 2x klikken de foto groter, bij de foto van het Catshuis is dat zeker aan te raden😉

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Willy
    Nov 28, 2010 @ 22:08:01

    Eén krans heb je in ieder geval al.
    Mooi die Kardinaalsmuts. Ik ben benieuwd of het nu al wat wordt met het ijs. Stel je voor een elfstedentocht in december.
    Mooie blokken. Ik kan me voorstellen dat het een heel gepuzzel is.
    Fijne week

    Beantwoorden

  2. Lida
    Nov 29, 2010 @ 06:56:31

    Wat een schitterende blokken heb je er weer bij en prachtige winterse foto’s! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  3. Anita
    Nov 29, 2010 @ 09:02:48

    Mooie blokken er weer bij. Je eerste krans is ook al weer klaar. Mooie foto’s met die wintersfeer.

    Beantwoorden

  4. lupineke
    Nov 29, 2010 @ 14:36:09

    Je krans is mooi geworden, slimme tip van de bloemist! Ik heb zelf een rieten krans, maar ook een houten exemplaar waar groen omheen gewikkeld kan worden. Het ligt een beetje aan mijn inspiratie welke ik gebruik. En hoe herkenbaar, je kat die overal bij wil zijn en eerst eens even uitgebreid komt snuffelen! Doen die van ons ook graag, vooral als ik met stof bezig ben. Mooie blokken heb je gemaakt, ze zijn prachtig! En je fotos’ ook, genieten he, dit weer!

    Beantwoorden

  5. Jantine Urban
    Nov 29, 2010 @ 15:45:23

    Wat een prachtige plaatjes!

    Beantwoorden

  6. Martine
    Nov 29, 2010 @ 16:45:47

    En hoeveel kransen heb je in de loop van de tijd uiteindelijk weer terug gevonden;))) Gaat hier net zo;) om dan vervolgens na… kerst of wat dan ook het verloren gewaande ding netjes weer terug te vinden.

    Mooie foto’s heb je gemaakt. Die van de kardinaalsmuts, erg mooi!
    Jullie Lodewijk heeft toch maar een heerlijk leventje zo.

    groetjes, Martine

    Beantwoorden

  7. AnitaA
    Nov 29, 2010 @ 19:44:51

    Mooie blokken heb je weer gemaakt ! Mooie winterse krans heb je gemaakt, die zal vast prachtig hangen aan de deur.
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  8. Elzaan
    Nov 30, 2010 @ 13:24:09

    Wonderful Pictures! Very beautiful.
    Well done on the blocks. They look amazing.
    Pretty wreath. I am sure your door looks very festive now.
    Elzaan

    Beantwoorden

Geef een reactie

