Double Dutch

ken ik vooral als een Engelse uitdrukking voor iets wat onverstaanbaar wordt uitgesproken, of zo ingewikkeld is dat er geen aan touw aan vast te knopen is. Over touw gesproken, Double Dutch is ook de benaming voor een springtouw spel waarin twee touwen tegen elkaar in worden gedraaid. Onduidelijk? Typisch geval van Double Dutch 😉

Bij patchwork bestaat er ook een Double Dutch. Ik vind dat de mijne prima gelukt is. Slechts 8 van de 44 stukjes had ik 1/8 ” te klein gesneden😯 Gelukkig kon ik dat meteen herstellen.

Het totaal aantal Blocks from the Past komt daarmee op 28. Hubertine maakt deze sampler ook. Neem eens een kijkje bij haar.

Gisteren was het lapjesmarkt op het Spui. Daar is ook altijd een kraam met quiltstofjes. Kan ik weer even vooruit😉

Als altijd; op de foto klikken maakt deze groter, dan is het net of de sampler al de juiste maat heeft😉

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Hubertine
    Okt 25, 2010 @ 15:20:14

    Hij is heel mooi, je double dutch! En ach 1/8 meer of minder is toch double dutch!! Jij gaat nu als een speer…..ik ben met (te-) zoveel tegelijk bezig!!!
    Mijn volgende block wordt ook de double dutch! Je hebt weer mooie lapjes gescoord! Groetjes,
    Hubertine

    Beantwoorden

  2. Gert
    Okt 25, 2010 @ 16:06:10

    Oh ja, dat dubbele springtouw… Vroeger op school deden we altijd “springtouwen”, alleen met dubbele touwen lukte mij nooit. Gelukkig is dan een quiltblok maken een stuk makkelijker ^_^ Je hebt er zeker weer iets moois van gemaakt, en je kunt ook weer mooi vooruit met je nieuwe stoffen.

    Beantwoorden

  3. Miriam
    Okt 25, 2010 @ 16:26:35

    Mooie blokken en schitterende nieuwe stofjes!

    Groetjes
    Miriam

    Beantwoorden

  4. Gingini
    Okt 25, 2010 @ 16:36:07

    Wat leuk, allemaal zo bijelkaar! Het begint al als een echte quilt te lijken!🙂
    Ben benieuwd of ik ooit nog een vogeltje van dat stofje ergens bij je terugzie.😉

    Beantwoorden

  5. Mascha
    Okt 25, 2010 @ 17:51:35

    Mooi blok. En het wordt al heel erg mooi als je de blokken zo bij elkaar ziet.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  6. Lida
    Okt 25, 2010 @ 18:01:55

    Mooie blokken heb je er weer bij en volgens mij is Double Dutch een uitdrukking die perfect op sommige blokken sla, je krijgt ze voor elkaar, maar vraag niet hoe!! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  7. nicole
    Okt 25, 2010 @ 18:21:40

    Leuk Josee, je nieuwe blokje! Het word al een hele quilt! Ik baal wel dat ik de lapjesmarkt gemist heb…………wist niet dat ie was snik snik helemaal nu ik dat schattige vogelstofje zie!!!!!!!!!! Een kindje op de opvang heeft daar een blousje van gemaakt door haar oma dus moeders wist niet waar het stofje gekocht was………….en was het gisteren gewoon in de stad!

    Beantwoorden

  8. Anita
    Okt 25, 2010 @ 18:30:25

    Prachtig blokje er weer bij. Wat heb je leuke lapjes gescoord op de lapjes markt. Daar moet ik toch ook eens naar toe.

    Beantwoorden

  9. Petra
    Okt 25, 2010 @ 20:21:09

    oh dat begint er idd al heel quilterig uit te zien..leuk! En mooie lapjes..idd die vogeltjes!!!

    Beantwoorden

  10. Willy
    Okt 25, 2010 @ 21:33:46

    Wat een leuke inleiding voor je Double Dutch blok. Mooi geheel heb je al.
    Dat is boffen met zo’n stoffenkraam op de markt.

    Beantwoorden

  11. Wilma KUIn
    Okt 26, 2010 @ 07:22:21

    Mooi geheel heb je al…

    Beantwoorden

  12. marian'ne m
    Okt 26, 2010 @ 19:24:39

    Kende deze uitdrukking niet.
    Of ik ooit met 2 touwen heb gesprongen ??

    Prachtig blok en al een mooie rij zo, knap hoor !!

    Wat een mooie stofjes.
    En leuk de vogeltjes stof in het roze.

    Beantwoorden

  13. else
    Okt 26, 2010 @ 20:53:43

    Net even op de foto geklikt.
    Prachtig!
    En fijne stoffies!!

    Beantwoorden

  14. Jantine Urban
    Okt 28, 2010 @ 13:09:19

    Wat een schitterende kleuren, daar mag je trots op zijn!

    Beantwoorden

Geef een reactie

