Met het blok

Union heb ik alles behalve het gevoel dat ik er mee Verenigd ben. Blegh, meer een gevoel van snert kwam er in mij op, van “smijtmijmaarineenhoek” :shock:  Hoe het blok mij ook tegenwerkte, na enig speurwerk kwam ik erachter dat de naam  waarschijnlijk een verwijzing is naar een vrouwenbond die zich o.a. inspande  voor matiging dan wel geheelonthouding. Het blok Double T zou daar ook  naar verwijzen. Een kroon op mijn werk was dit blokaanmijn been  zeker niet.

Wel zag ik een kroon op de lantaarnpalen van het Lange Voorhout. Ik loop daar zéér regelmatig en het was me altijd ontgaan. Nu ving de kroon het zonlicht en raakte ik daar bijna door verblind😉

Het ruikt er heerlijk bossig en dat zo midden in de stad. Trouwens, alleen de palen op het middenstuk hebben een kroontje; zeker omdat eens per jaar de Gouden Koets daar rijdt.

Altijd leuk een foto van Lodewijk; net op tijd knipte ik af.

Klik hier om naar een filmpje te kijken waarin Lodewijk helpt het balkon winter klaar te maken, mét  het carillon van de Grote Kerk héél even op de achtergrond.

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Wilma Kuin
    Okt 20, 2010 @ 16:53:50

    Leuk verslag!! En ja lODEWIJK STAAT ER WEER PRACHTIG OP….

    Beantwoorden

  2. Wilma Kuin
    Okt 20, 2010 @ 16:54:22

    Oeps capslock stond aan. Ik zit niet te schreeuwen tegen je hoor..
    ;o)

    Beantwoorden

  3. Hubertine
    Okt 20, 2010 @ 17:09:37

    Aachhh….jouw is de gapende poes foto wel gelukt! Sinds wij een poes hebben (en dat is met onze vorige poes erbij zo’n 18 jaar!) is dat nog niet gelukt!!! Hij staat er mooi op, ook op het filmpje! Het Lange Voorhout is prachtig, ik werk al ca. 20 jaar op de Kneuterdijk! En het blijft mooi, alle jaargetijden!

    Beantwoorden

  4. Hubertine
    Okt 20, 2010 @ 17:12:50

    ….pffff….oké …. tekst met grammaticale fout… jouw.. m/z… jou!!!

    Beantwoorden

  5. Petra
    Okt 20, 2010 @ 17:58:47

    hihi..leuk filmpje en leuke foto!! je hoort naast het carillon ook jou even grinniken volgens mij! ik vind je blok er wel boeiend uitzien…al die kleine stukjes..tsjonge, wat een gepriegel!

    Beantwoorden

  6. Anita
    Okt 20, 2010 @ 18:07:59

    Wat kan zo’n blok toch weerbrstig zijn he. Als ik op het Voorhout loop voel ik me altijd ok een beetje koninklijk. Leuk filmpje van Lodewijk. Een hele hulp.

    Beantwoorden

  7. marian'ne m
    Okt 21, 2010 @ 10:46:25

    Joh zoveel moeite, toch ziet het er prachtig uit !!

    Nou een koningklijke lantaarnpaal .

    Handig onze hulpjes, ik hoor het carillon helaas niet !!

    Beantwoorden

  8. Willy
    Okt 21, 2010 @ 11:18:04

    Je blok (aan het been) ligt er keurig bij.
    Leuk filmpje, hij leeft zich lekker uit.
    Zulke mooie lantaarnpalen hebben wij hier niet, dus leuk om deze te zien.

    Beantwoorden

  9. Lida
    Okt 21, 2010 @ 13:13:17

    Heb het geluid even heel hard gezet en ja toen hoorde ik het carillon, maar jouw gegrinnik dus ook!! En wat een leuke gaapfoto van hem, zo’n hulp kunnen we soms wel en soms niet gebruiken, maar altijd goed voor een glimlach!! Dat blok ziet er inderdaad lastig uit, maar nu is het toch wel erg mooi geworden en in de hoek smijten kan altijd nog!! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  10. lupineke
    Okt 21, 2010 @ 18:26:42

    Heerlijk herkenbaar, soms zou je wel eens iets door het raam willen smijten als het niet lukt! En dan? Toch weer oppakken en verdergaan…? Of niet?
    Schattige foto van Lodewijk, het is inderdaad haast onmogelijk om dit vast te leggen, mij lukt het nooit… Als ik weer eens in Den Haag kom, dan zal ik er op letten, op het kroontje: prachtig gespot!

    Beantwoorden

  11. anneke
    Okt 21, 2010 @ 19:20:13

    mooie herfstuitstraling hebben je ‘buitenfoto’s’; ik ben al heel lang niet meer in t haagse geweest… grappig je kat.

    Beantwoorden

  12. else
    Okt 21, 2010 @ 19:29:05

    Hoi,
    Ik moet even kwijt dat ik jouw foto zo mooi vind.
    Echt een goede foto.
    Groetjes.

    Beantwoorden

  13. Astrid
    Okt 24, 2010 @ 06:57:44

    hihihi…grappige benaming voor een blok ‘smijtmaarindehoek’. Eigen ontwerp Josee? Grappig filmpje trouwens!

    Beantwoorden

  14. Lena
    Okt 25, 2010 @ 13:12:41

    haha! ‘blokaanmijnbeen’…die moet ik echt onthouden; volgens mij kennen we die allemaal wel! en het erge is; ook al zijn ze af, ze worden nooit je van het!
    mooie herfstfoto’s, trouwens!

    Beantwoorden

Geef een reactie

