Zit u allen weer klaar?

Zus is inmiddels weer  in Engeland en heeft het geheime pakketje afgeleverd. Het zijn ovenwanten voor M. Afgelopen kerst kreeg ik van haar het naaldenkokertje wat links op de foto staat.

Ik heb deze op de naaimachine genaaid en doorgestikt. Dat laatste had iets rechter gekund😯 Het blauw/witte randje is van een matras tijk gemaakt. Het was van ons vakantiehuisje in  Bakkum en is tenminste 60 jaar oud. De rode streep is een streekstof, maar welke streek ben ik helaas vergeten :shock:  Wie het weet mag het zeggen. Oók deze stof is hergebruikt; het was een schort ooit door mij voor mijn vadertje gemaakt.

Om het geheel nog wat Hollandser te maken heb ik  nog een beker van ’s lands grootgrutter en een zakje pepernoten meegegeven.

Applaus voor Petra, zonder dat het een raadsel was, gaf zij tóch bij een eerder log  het juiste antwoord; pannenlappen😉

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Okt 13, 2010 @ 12:15:06

    Ze zijn erg leuk geworden, echt Hollands.

    Beantwoorden

  2. Martine
    Okt 13, 2010 @ 12:15:48

    Dat zijn nog eens leuke ovenwanten!

    Beantwoorden

  3. AnitaA
    Okt 13, 2010 @ 13:17:22

    Oohh, die zijn leuk ! Zeker met lapjes die al zo oud zijn en een ‘verhaal’ hebben.
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  4. willy
    Okt 13, 2010 @ 13:28:52

    M. zal er blij mee zijn. Hele mooie Hollandse pannenlappen. Leuk en lekker pakketje heb je er van gemaakt.
    Groetjes

    Beantwoorden

  5. Hubertine
    Okt 13, 2010 @ 17:13:39

    Wat leuk met die gerecyclede stofjes! Pannenlappen met een verhaal! Een super gift! Groetjes, Hubertine

    Beantwoorden

  6. lupineke
    Okt 14, 2010 @ 06:59:44

    Oh, wat een prachtige ovenwant zijn dit geworden, ik vind de stofjes schitterend en de combinatie van aan de ene kant rood, en aan de andere kant blauw heel mooi! En al helemaal omdat het stofjes zijn met een geschiedenis, wat een prachtig cadeau!!

    Beantwoorden

  7. Mascha
    Okt 14, 2010 @ 07:17:11

    Oh, deze zijn erg leuk.

    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  8. lut
    Okt 14, 2010 @ 09:25:20

    Leuke pannenlappen mét een geschiedenis.

    Beantwoorden

  9. marian'ne m
    Okt 14, 2010 @ 10:22:54

    Wat leuk met het ‘holland’ tintje !!
    Mooie stoffen.
    Vroeg mij al af, dacht aan place mats maar dan miste een randje !!;-)

    Had ik al gezegd dat er hier een prachtige foto van jou staat, die past bij de vrolijke teentjes !!

    alvast een fijn weekend !!… MM

    Beantwoorden

  10. Petra
    Okt 14, 2010 @ 18:19:37

    nou kijk..in 1 keer goed! ze zijn echt heel leuk geworden..ik hou wel van deze kleuren!

    Beantwoorden

  11. Gert
    Okt 15, 2010 @ 07:54:50

    Wat blijft dat toch altijd een mooie combinatie: rode en blauwe stoffen. Mooi geworden!

    Beantwoorden

  12. AnneliesvdB
    Okt 17, 2010 @ 11:55:51

    Wat zijn ze leuk geworden !!

    Beantwoorden

Geef een reactie

