De Michaëlstijd

valt samen met de oogsttijd, het werd in de diverse logjes al genoemd.

Gisteren werd er hier achter  ijverig geoogst door de halsbandparkieten, er zitten er 2 in de boom.  De tamme kastanjes zijn rijp en barsten uit hun schil. Soms wordt de schil een snaveltje geholpen door de halsbandparkiet of door een Vlaamse Gaai. Helaas was díe vogel steeds gevlogen als ik er aan kwam met de  camera😯

Toen de kinderen klein waren beleefden wij graag de oogst van de Bramenbuurt mee. Boekjes van Jill Barklem die prachtig geïllustreerd zijn en over muisjes gaan.

Zelf heb ik ook nog geoogst gister; 2 blokken voor een nieuw project. Daarover op een later moment meer😉

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Okt 02, 2010 @ 07:59:59

    Grappig ik had er nog nooit van gehoord en nu wordt er op verschillende blogjes over gesproken. Ik ben benieuwd nar je nieuwe projekt.

    Beantwoorden

  2. lupineke
    Okt 02, 2010 @ 08:12:31

    Oh, wat bijzonder om die parkieten zo in je boom te zien, hoe is het mogelijk… De boekjes van de Bramenbuurt hebben wij ook verslonden, ze zijn zo schattig en leuk! Jammer genoeg heb ik ze in een grote opruimwoede weggedaan, nu heb ik er spijt van. Leuk om ze weer even bij jou te zien! Succes met je blokken, ze zien er mooi uit.

    Beantwoorden

  3. AnneliesvdB
    Okt 02, 2010 @ 09:20:22

    Ja, je merkt aan alles dat het herfst is. Veel succes met je nieuwe project !

    Beantwoorden

  4. petra
    Okt 02, 2010 @ 18:16:19

    ja, het is echt herfst nu! ik zing ze nog volop…de Michaelliederen, volgende week maak ik nog een drakenbrood. Hier altijd een weekje later ivm verjaarsdrukte. Maar ach..zoals jij zegt…het is nog wel even Michaelstijd!! Gisteren (vanavond afkijken) keek ik naar Sense and sensibility en daar noemde mevr. Jennings ook Michaelmas…klinkt zo leuk! Ik kende het niet maar door jouw logje dus wel!!

    Beantwoorden

  5. AnitaA
    Okt 03, 2010 @ 07:16:44

    Wat een leuke lapjes voor je nieuwe project. Ik ben benieuwd wanneer je ons de voorkant van je blokjes laat zien😉
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Okt 04, 2010 @ 08:19:28

    ben niet zo op de hoogte van die dagen, zo leer ik weer wat bij.

    mooie herfst oogsten !!

    MMMM mooie stoffies voor nieuw project (???????)

    Beantwoorden

  7. Gert
    Okt 04, 2010 @ 09:14:14

    Wat een leuke herfstfoto’s. Wij hebben een tijd geleden ook heel vaak van die halsbandparkieten in de buurt gehad, maar dit jaar heb ik ze nog niet gezien. Veel plezier met je nieuwe project: ik ben benieuwd wat het gaat worden.

    Beantwoorden

  8. Balsemien
    Okt 04, 2010 @ 10:18:09

    Het is echt een zoekplaatje die parkietjes in de groene boom. Je had ze al eens eerder op de foto, ongelofelijk dat dat al een vrij gewone stadsvogel is geworden…
    Ook ik ben groot fan van Jill Barklem en zoek af en toe nog wel naar deeltjes uit de serie. Ze zijn zoooo lief getekend! Ben benieuwd naar je nieuwe blokken…

    Beantwoorden

Geef een reactie

