On y va, part 1

Vanwege de hitte in Parijs zochten wij verkoeling op het water. Wij deden dit met de Batobus, op zijn Frans😉 Hop-On Hop-Off, vervoer over het water. Zo kwamen wij langs de Notre Dame. De dag ervoor hadden wij voor de Notre Dame gestaan, samen met een stuk of 1000 andere bezoekers. Op een steenworp afstand was Le Rouvray en toch ben ik er niet geweest. De hitte ketste van alle mensen af,  en mijn ene voet wilde zich niet voor de andere voet verplaatsen. ZOOOO ERG was het😯

Langs de andere kant weer terug. Op de punt van dit eiland liggen allemaal mensen te zonnebaden.  Voor de stranden die de gemeente Parijs aanlegt in de zomer waren wij te vroeg.

Een van ons probeerde verkoeling in de blikjesautomaat te zoeken.

Anderen verkoelden door de uitstraling van deze omgekeerde piramide ONDER  het heerlijk koele Louvre.

Bij de fontein van het Louvre was het ook nog aardig toeven.

Wij vervolgden onze snikhete wandeling door de Tuilerieen (met puntjes maar onvindbaar op dit toetsenbord) en komen uit bij de Place de la Concorde. Hier werd alles al in gereedheid gebracht voor 14 Juillet.

Het laatste deel belooft een kijkje in Montmartre.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Aug 10, 2010 @ 18:12:30

    Mooie foto’s heb je gemaakt. Op het water moet het heerlijk zijn geweest. Ondanks de warmte toch genoten denk ik.

    Beantwoorden

  2. petra
    Aug 10, 2010 @ 19:52:14

    Heerlijk…ik zou er zó naartoe willen!!!!

    Beantwoorden

  3. Lida
    Aug 10, 2010 @ 20:48:28

    Krijg gelijk heimwee, naar die heerlijke stad, maar ja in de hitte kun je beter die grote steden mijden! Gave foto’s groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  4. marian'ne m
    Aug 12, 2010 @ 10:13:24

    Wat een hitte in parijs, ja op het water KAN het koeler zijn.
    Je hebt een mooi foto verslag gemaakt.

    Ik zou ook in de blikjes automaat klimmen !!;-))

    Beantwoorden

  5. Balsemien
    Aug 12, 2010 @ 14:34:05

    Parijs, wat een heerlijke herinneringen heb ik aan die stad. Met mijn eerste grote liefde ben ik er begin jaren 80 veel en vaak geweest, ik koester de herinneringen. Met die hitte was het wel af en toe een beetje afzien… Jammer!

    Beantwoorden

  6. Tineke
    Aug 12, 2010 @ 19:57:13

    Wat een heerlijke wandeling was het (ondanks de hitte) Ik heb er van genoten. Dank je wel…. :-))

    Beantwoorden

  7. Gert
    Aug 13, 2010 @ 09:14:18

    Jammer zeg, dat het *zo* warm was tijdens jullie bezoek. Hopelijk heb je er toch wat van kunnen genieten. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar zou het wel eens zelf willen zien…

    Beantwoorden

  8. AnitaA
    Aug 13, 2010 @ 10:20:59

    Wat een prachtige foto’s van zomers Parijs. Jammer dat het voor het leuke te warm was.
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

Geef een reactie

