Weer aardbeien,

maar nu in de jam. Altijd komen de aardbeien naar boven drijven als ik jam maak, dat vind ik zo vervelend. Deze keer heb ik daarom de aardbeien gepureerd en er toen jam van gemaakt. Bleef het ook nog mooi van kleur😉

Hoewel de hoeveelheid jam door het pureren een kleiner aantal potten oplevert, ben ik bang dat het tóch teveel is voor het boodschappentasje dat ik maakte. Het kleine mannetje dat het tasje krijgt is net twee, dus potten jam dragen gaat vast nog even aan zijn neus voorbij😉

Het tasje is met de hand genaaid en heeft een engelse naad “binnenste buiten”.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. *Marianne*
    Jul 01, 2010 @ 15:57:32

    Mooi gelukt!
    Prachtige cake😉 Gelukkig dat ik zie dat het bij anderen ook enigszins mislukt.
    Binnenkort moet ik een hoop bij je bijlezen! Straks vakantie… nog 10 werkdagen…

    Beantwoorden

  2. Balsemien
    Jul 01, 2010 @ 21:12:03

    Mjam mjam mjam, heerlijk aardbeienjam, ik erger me ook altijd aan dat fruit dat dan niet mooi verspreid in de jam zit, hahaha. Wat een schattig tasje heb je gemaakt Josee, helemaal super!

    Beantwoorden

  3. Lida
    Jul 02, 2010 @ 09:23:11

    Ziet er wel heerlijk uit, zalig lijkt mij dat jam uit eigen keuken, is lang geleden dat ik dat maakte! Vroeger wel met de kinderen gedaan van bramen die we plukten in het bos! Schattig dat tasje en helemaal met de hand, nu daar hoef je mij niet om te vragen, maar het resultaat zal het manneke wel bevallen! Heel fijn weekend, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  4. http://quiltendewilma.web-log.nl
    Jul 02, 2010 @ 13:50:09

    Mooi zakje heb je gemaakt. En heerlijke jam!!

    Beantwoorden

  5. lut
    Jul 03, 2010 @ 05:40:30

    Je jam ziet er heerlijk uit! En het tasje prachtig! Fijn weekend

    Beantwoorden

  6. Anita
    Jul 03, 2010 @ 10:00:49

    Leuk tasje heb je gemaakt. En die jam, mmmmm.

    Beantwoorden

  7. Mascha
    Jul 03, 2010 @ 13:44:23

    Jammie, zelfgemaakte jam en gepureerd. dat vind ik het lekkerst.
    Groetjes Mascha

    Beantwoorden

  8. AnneliesvdB
    Jul 04, 2010 @ 14:50:32

    Smullen hoor, met eigengemaakte jam.

    Beantwoorden

Geef een reactie

