Vandaag heb ik voor de laatste maal

de kussens van mijn stoel in originele uitvoering op de foto gezet. Slechts een kwartier later stonden de kussens bij de vuilnisbak. Vorig jaar februari heb ik deze kussens van pitjeskatoen voorzien, toen al voor de tweede keer.

Bij de eerste keer in 1987 was het eigenlijk al hééél erg nodig:mrgreen: Ik had deze stoel  in 1981 op mijn kamertje in Wales. Toen ik een paar jaar later in de gelegenheid was om de stoel mee te nemen wilde ik de originele bekleding nog even zo laten. De originele lengte heeft de stoel niet meer.  De armleuningen zijn  ingekort omdat deze veel te lang waren. Ook het voetenbankje is in de loop der jaren weggeraakt.

Aan het motief van de trijp bekleding kun je wel zien dat de stoel oud is. Ik denk dat het een Morrisstoel is.  De stoel komt van  een  plaatselijke veiling uit Wales. Het meeste dat daar vandaan komt is oud en der dagen zat. Gelukkig gaat de stoel behalve die kussens nog jaren mee😀

Toen ik de vulling eens van dichtbij had bekeken was ik helemaal blij dat de vuilnisman vandaag zijn ronde maakte:mrgreen:

Binnenkort in dit theater de níeuwe kussens en weer tulpjes😀

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Martine
    Jun 01, 2010 @ 18:32:05

    Leuk dat je er nieuwe kussens in krijgt. Dat is de stoel zeker waard!

    groetjes, Martine

    Beantwoorden

  2. Gingini
    Jun 01, 2010 @ 20:54:19

    Is dat paardenhaar? Dat was wel kwaliteit hoor!😉

    Beantwoorden

  3. Tineke
    Jun 02, 2010 @ 06:56:43

    Wat een mooi verhaal Jossee. Bijzonder ook dat de stoel al zo lang bij jou hoort en steeds weer een nieuwe kans krijgt! Ik wens je een hele fijne en zonnige dag! Groetjes, Tineke.

    Beantwoorden

  4. AnneliesvdB
    Jun 03, 2010 @ 18:12:27

    Echt zo’n meubelstuk waar je erg gehecht aan kan raken.

    Beantwoorden

  5. Anita
    Jun 04, 2010 @ 18:48:42

    Ik hou ervan dat je moeite doet om je stoel weer mooi te krijgen. Spullen zouden veel langer mee moeten gaan.

    Beantwoorden

  6. lut
    Jun 05, 2010 @ 06:21:07

    ‘k Ben benieuwd maar je nieuwe kussens! Fijn weekend.

    Beantwoorden

  7. Balsemien
    Jun 06, 2010 @ 20:49:13

    Hoi Josee,
    Leuk zo’n oude stoel. je maakt me wel nieuwsgierig en volgens mij maak je er weer iets kleurigs en fleurigs van…

    Beantwoorden

  8. Lida
    Jun 08, 2010 @ 16:57:01

    Hoi Josee,
    Heerlijk dat je oude liefde voorzien is van een nieuw jasje, zo kan hij weer lekker een hele poos mee! Ik heb er ook een staan, maar helaas zijn de kussens wel erg hard, maar ik kan hem dus echt niet missen! Lodewijk doet het fantastisch, kan zo als invaller naar Zuid Afrika, wat een spelvreugde! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

Geef een reactie

