Vanavond hadden we

een mini high tea. Eerder al vandaag een variant op Eccles Cakes gebakken en vlak voor het eten Scones. Beide waren uitstekend gelukt.

Met het laatste potje aardbeien jam van de vorige zomer en  verse slagroom was het prima genieten.
Scones, er zijn vele recepten maar zelf maak ik ze al 24 jaar zo:

250 gr. bloem
1 theelepel
wijnsteenbakpoeder
1/2 theelepel dubbelkoolzure soda
1/2 theelepel zout
50 gr. koude boter in stukjes
25 gr. rietsuiker
120 ml. karnemelk
melk om te bestrijken.                                      Oven voorverwarmen 220 °C

Droge ingrediënten mengen, boter erdoor en verkruimelen tot broodkruimels. Karnemelk toevoegen. Mooi deeg kneden. Uitrollen tot ong. 2 cm dikte en met glas of koekjesuitsteker scones uitsteken. Bestrijken met melk, klein beetje suiker erover. 12 Tot 15 minuten bakken.
Toegevoegd aan het deeg kunnen nog, rozijnen, andere gedroogde vruchten. Of hartig, laat suiker achterwege en voeg geraspte kaas en mosterd(poeder) toe.

Verder heb ik mij vandaag bezig gehouden met het bespieden van het duiven nest in de perenboom. Ieder jaar is er een nest in de boom. Het nest is goed verstopt en alleen als moeder Duif er zit, met haar witte vlek in de hals, kun je het nest goed zien. Ook alleen maar ’s ochtends anders valt het licht verkeerd. Vandaag had ik geluk, je zou haast denken dat het een pakje dons is, maar ík weet dat het 2 duifjes zijn.

Klik maar 2 x op de foto, dan komen ze iets dichterbij.

Ook hield ik me vandaag bezig met patchen van tulpenblokken, pas toen ik de foto nam zag ik dat er één blok een dubble operatie moet ondergaan :mrgreen:

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Natascha
    Mei 22, 2010 @ 18:40:42

    Wat een heerlijkheden komen er hier weer op jou weblog voorbij.
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  2. WilmaKuin
    Mei 23, 2010 @ 08:21:12

    Oh wat een heerlijkheden!! Zeker de moeite waard om een ste proberen…

    Beantwoorden

  3. Balsemien
    Mei 23, 2010 @ 09:30:59

    Hoi Josee, Wat een zaaalig log: de duifjes zijn leuk! En de scones zijn super! Ik vind ze heerlijk! Maar de topper vind ik wel je tulpjes, wat wordt dat mooi zeg… Tja en die dubbele operatie, sterkte ermee, zorg je er wel voor dat de patient niet overlijdt?😉
    Fijne dagen!

    Beantwoorden

  4. AnitaA
    Mei 23, 2010 @ 17:44:09

    Wat worden je tulpjes mooi !! Jammer van de operatie maar het zal wel weer goed komen.
    Groetjes Anita.

    Beantwoorden

  5. petra
    Mei 23, 2010 @ 22:42:26

    dat ziet er heerlijk uit zeg!! leuk zo’n high tea!
    je blokken zijn heel mooi, wordt het een quilt?

    Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Mei 24, 2010 @ 08:33:04

    mmmmmmmmmmmmmm..

    mmmmmmooie tulpjes !!!;-)))

    Beantwoorden

Geef een reactie

