Gelukkig ben ik mijn

quiltersblo(c)k te boven.

Inspiratie vond ik in deze vaas, komt bij hubby thuis vandaan en staat al jaren hier in het voorjaar te pronken met tulpen. Oók juist de beschildering zette mij aan tot het zoeken, en vinden,  van  een eenvoudig tulpenblok.

En na enig gezwoeg, gereken en getier (ook wel bloed zweet en tranen genoemd😉 ), zaten gisteren de eerste 3 blokken in elkaar.

Lodewijk heeft de blokken ook gekeurd en goed bevonden. Inmiddels zijn het 6 blokken. In werkelijkheid is de kleur wat helderder, ik moet de instellingen van mijn nieuwe camera nog in de vingers krijgen.

De oplettende en trouwe lezers😉 zal het zijn opgevallen dat ik de subtitel van mijn weblog veranderd heb. Deed ik eerst van alles “Tussendoor”, nu “Pluck ik den Dagh”. Na  onverwachte en soms  heel verdrietige gebeurtenissen bij mede web blogsters ben ik er meer en meer van overtuigd dat dát hetgeen is wat we moeten doen.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Klaske
    Mei 07, 2010 @ 17:32:15

    Daar heb je groot gelijk in, doen we eigenlijk te weinig!!!!!!
    Maar ehhhhhh, logisch dat Lodewijk ze heeft goed gekeurd, wat een leuke blokken!!!!!

    Beantwoorden

  2. else
    Mei 07, 2010 @ 19:59:26

    Mooi die tulpen in dat blok!!

    Beantwoorden

  3. WilmaKuin
    Mei 08, 2010 @ 07:45:04

    Wat een prachtige blokken!!

    Je hebt zo gelijk. Geniet van de kleine dingen in het leven. Het leven is te mooi om dit niet te doen…
    :o)

    Beantwoorden

  4. AnneliesvdB
    Mei 08, 2010 @ 11:16:42

    Wat ziet dat tulpenblok er mooi uit. Echt voorjaar !

    Beantwoorden

  5. Gingini
    Mei 08, 2010 @ 12:15:09

    En zo is dat!
    Heerlijk, met tulpjes werken. Zien er goed uit!

    Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Mei 08, 2010 @ 15:03:37

    JA, ik zag dat er wat anders was maar dan denk je wát !!😉

    Lekker met mooie stofjes gespeeld, ik vind het tulpen motief altijd erg mooi.

    (((zwaaii)))… MM

    Beantwoorden

  7. Balsemien
    Mei 09, 2010 @ 02:31:33

    Ja Josee, je hebt helemaal gelijk, maar soms kun je je zo druk maken om dingen dat je niet meer kunt slapen…. zucht, zoals nu… Gisteren met een vriendin ook uitgebreid gesproken over het bewuster leven en genieten van de dag….
    Je tulpenblokken zijn G*E*W*E*L*D*I*G! Zo eens in de zoveel tijd zie je op een weblog blokjes voorbij komen die je helemaal ziet zitten en waar je heel erg blij van wordt, nou dat zijn deze dus!

    Beantwoorden

  8. Rini
    Mei 09, 2010 @ 15:04:37

    Zo gaat dat hè ? Actie geeft reactie !
    Déze tulpen vind ik heel leuk , komt mede door de stof die je gebruikt en krijgt rust door het middelste kleine blokje denk ik . Mooi !
    Groetjes Rini.

    Beantwoorden

  9. Lida
    Mei 10, 2010 @ 07:40:23

    Goed zo, dat is een heel positieve instelling, geniet van iedere dag, van alle kleine dingen en kijk vooruit en niet al te vaak achterom of het moet nagenieten zijn! Fijne dag en succes met de tulpen, ze zien er schitterend uit! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  10. Ingrid.
    Mei 10, 2010 @ 08:25:02

    Prachtig ; bloemen in vaas en de blokken… En wat zag ik op de bovenste foto ; 2 brillen nodig gehad😉 ???
    Nog veel (maak ) plezier verder met de tulpen !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    Beantwoorden

  11. Josee Kool
    Mei 11, 2010 @ 18:09:44

    😉 Dank voor jullie complimenten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

