Zo maak je de HEERLIJKE TAART.

Per ei, 25 gr. suiker en 25 gr gezeefde bloem.
Voor deze taart heb ik gebruikt;
9 eieren
225 gr. suiker
225 gr. bloem
beetje citroenrasp

Vulling
Mascarpone, slagroom, jam, verse aardbeien. Nu waren de aardbeien nog wel wat slap van smaak helaas😯

Eieren en suiker langdurig kloppen, tot het een lint vormt als je de garde tilt.
Bloem zeven, hoe hoger de zeef gehouden wordt hoe meer lucht er aan de bloem blijft  hangen, hoe luchtiger het gebak. Bloem door eimengsel spatelen, NIET roeren.
Oven voorverwarmen 190 , bakken gemiddeld 15/ 20 minuten tot gebak terugspringt als je er luchtigjes op drukt.

Tweederde deel op de bakplaat, met bakpapier. Het laatste deel in springvorm, goed ingevet en bestoven.

Stijfgeslagen slagroom met gepureerd fruit vermengd met mascarpone over jam uitsmeren. De bodem is   het gebak van de springvorm.
Van de bakplaat repen deeg snijden, minstens 10 cm hoog. Deze repen ook insmeren met voorgenoemd mengsel.

De taart repen voorzichtig om elkaar leggen. Begin en einde steeds verspringen.


Blijven doorgaan tot taartrepen opzijn.

Taart aan de bovenkant met restant van het mengsel bestrijken en versieren met aardbeien.

Taart voor gebruik tenminste 4 uur koud wegzetten.

Deze taart heb ik gemaakt voor mijn jarige dochter afgelopen dinsdag en ging schoon op😉

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. *Marianne*
    Apr 06, 2010 @ 14:50:21

    Om van te watertanden!!! Dat ziet er niet alleen lekker uit, maar ook zo kunstig van binnen! Dat vraagt erom zelf uit te proberen!🙂

    Beantwoorden

  2. Josee Kool
    Apr 06, 2010 @ 14:57:52

    😉 Ik had het idee uit een Duits blaadje wat ik van de buurman had gekregen. Het recept heb ik aangepast en de buurman uiteraard ook een flinke punt gebracht😉

    Beantwoorden

  3. Klaske
    Apr 06, 2010 @ 17:06:25

    Dat kan ik me voorstellen dat die schoon op ging!!!!Mijn dochter is binnenkort ook jarig dus dit recept houd ik in mijn achterhoofd!!!Dankje wel!

    Beantwoorden

  4. Balsemien
    Apr 06, 2010 @ 17:11:22

    Wow, dat ziet er wel superheerlijklekker uit! Wil wel geloven dat die schoon op ging! Nog van harte met de jarige dochter!

    Beantwoorden

  5. Lida
    Apr 06, 2010 @ 17:42:04

    Ja dat snap ik, dat is me een lekker recept wat je daar geeft, mijn kiezen rammelen in mijn mond! Mmmm, heerlijk! Nu dat zal ik dus toch een keer willen proberen, maar dan wacht ik nog even tot de aardbeien smaakvoller zijn! Bedankt, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  6. sabine.v
    Apr 06, 2010 @ 18:05:06

    Mooi die taart en het proberen waard. Net een jelly roll.
    Bedankt voor het receptje.
    Waarschijnlijk ook lekker met witte druiven.
    Groetjes,
    Sabine

    Beantwoorden

  7. lut
    Apr 07, 2010 @ 06:52:38

    Je taart ziet er heerlijk uit! Bedankt voor het recept.

    Beantwoorden

  8. WilmaKuin
    Apr 07, 2010 @ 07:33:04

    Wat een prachtige taart!!!
    Dit lijkt mij zeker eentje om te onthouden.
    De aardbeien roken al wel lekker maar inderdaad een beetje slap van smaak. maar wat ben ik blij dat ze er weer zijn!!
    :o)

    Beantwoorden

  9. Petra (Mina;))
    Apr 07, 2010 @ 17:11:23

    een flinke klus om ‘m dan ook zo mooi te krijgen lijkt mij…geduldoefening! maar zeker een aanrader hier!

    Beantwoorden

  10. Annelies.H.
    Apr 08, 2010 @ 06:05:19

    H,mmm Heerlijk ziet de taart eruit, maar nu de kinderen de deur uit zijn, maak ik eigenlijk geen taart meer, we moeten hem dan samen ook op eten, en dassss een beetje veel.
    Enne met verjaardagen , ja dan is de banket bakker er !!
    Maar petje af voor je eigen maaksel, ik vind het altijd top, als men zelf iets maakt, want het is en blijft een heel werk.

    Beantwoorden

  11. Tineke
    Apr 08, 2010 @ 09:19:49

    Oh, wat een supertaart heb jij voor je dochter gemaakt Josee! Wauw, die ziet er echt lekker uit. Was het een leuke verjaardag? (nog gefeliciteerd dochter van josee!) Alles goed met je moeder? Herstelt ze voorspoedig? Fijne dag, Tineke.

    Beantwoorden

  12. Anita
    Apr 08, 2010 @ 09:46:28

    Je blogjes beginnen een beetje een kwelling te worden met al die heerlijke taarten. Nu ja kijken mag. Ze zien er heerlijk uit. Je maakt ze ook zo mooi.

    Beantwoorden

  13. marian'ne m
    Apr 08, 2010 @ 10:36:26

    JA, lekker !!

    hollen >>>>>>>>>>>>>

    Beantwoorden

  14. Josee Kool
    Apr 08, 2010 @ 17:35:03

    😉 Dank voor de felicitaties. Helaas voor sommigen van jullie komt er binnekort nog meer gebak voorbij. Wij vieren in 17 dagen drie verjaardagen😮

    Beantwoorden

  15. Lisa
    Apr 12, 2010 @ 14:10:00

    Your strawberry cake looks amazing!! I bet it tasted sensational. have a wonderful week!

    Beantwoorden

  16. maureen
    Mei 10, 2010 @ 16:21:34

    Tjee, wat ziet dit er heerlijk uit….ga ik zeker eens proberen!!!

    Thanks!
    Maureen

    Beantwoorden

Geef een reactie

