Weer thuis na

een bezoek aan de ouderlijke woning. Ik verbleef daar 4 dagen en nachten om mijn ouders bij te staan tijdens en na een ingrijpende operatie bij mijn moedertje. Na één nacht in het ziekenhuis was moeder alweer thuis.  Op geheel EigenWijze heb ik daarna nog  het huishouden bestierd. Moeder is weer zover opgeknapt dat ik naar huis ben gestuurd om mijn, eerder deze week gebakken én ingevroren,  Paasbrood van glazuur te voorzien.

 Met dank aan het sap van de bloedsinaasappel.

 

Tussen het geheel op EigenWijze bestieren van het huishouden door vond ik  nog tijd om Ocean Waves te maken. Van te voren had ik alle blokjes gesneden en keurig in zakjes had ik deze meegenomen.

Ook Hovering Hawks heb ik kunnen maken en zette  ik nog

Birds in the Air in elkaar.  Deze ga ik nog een keer uithalen en opnieuw naaien zodat de middenpunten wat scherper worden. Deze drie blokken horen bij Blocks from the Past.

Blijf  Tussendoor volgen voor de onthulling van de taart uit het vorige log😉

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lida
    Apr 04, 2010 @ 12:23:55

    Hoi Josee,
    Wat ziet dat er allemaal lekker uit! Ben weg van de tulband, die bakte mijn moeder vroeger ook, maar werd niet geglazuurd, maar bestrooid met poederzuiker! Maar hier staat nu de tulband in de oven, deze keer een cake! Helaas door een hoofdpijnaanval niet eerder kunnen maken en ook geen broodtulband, maar deze zal er niet minder om smaken! Trouwens wat heb je prachtige blokken gemaakt toen je bij je ouders was, fijn dat je moeder al weer thuis is, hoop dat ze snel helemaal is hersteld! Sorry gooi alles een beetje door elkaar, maar bedoel het goed!! Nog heel fijne paasdagen, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  2. Gingini
    Apr 04, 2010 @ 12:33:38

    Wat een mooi paasbrood!! Geweldig met dat knalgekleurde glazuur erover! Daar kun je wel een paasposter van maken! :))
    Fijn dat het weer beter gaat met je moeder en ook fijn dat je weer thuis bent.🙂 Je blokjes zien er prima uit, een mooie aanvulling op die andere.

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Apr 04, 2010 @ 13:02:14

    Ik negeer paasbrood, paars kan je toch niet eten !!?

    Fijn dat je voor je mams en paps kon zorgen.
    En mooie blokjes heb je gemaakt, ook met paars !;-)

    fijne paas(brood) ;-))

    Beantwoorden

  4. Klaske
    Apr 04, 2010 @ 15:23:11

    Mjammie dat ziet er lekker uit! Die blokjes zijn ook erg leuk geworden. Beterschap voor je moeder!

    Beantwoorden

  5. katrien
    Apr 04, 2010 @ 19:01:58

    Lekker paasbrood.
    En je blokjes zien er mooi uit.
    Nog fijne Paasdagen.

    Beantwoorden

  6. *Marianne*
    Apr 04, 2010 @ 21:01:26

    Beterschap met je moeder! Wat heb jij het druk gehad! En toch nog rommelen met lapjes!
    Het baksel ziet er prachtig uit!

    Beantwoorden

  7. Annelies.H.
    Apr 04, 2010 @ 21:07:27

    Hmmm… Wat een heerlijk Paasbrood, dat ziet er echt erg lekker uit. Nu de kinderen bij ons het huis uit zijn bak ik dat niet zelf meer, maar de herinneringen komen zo wel terug.
    Fijn dat het weer goed gaat met je moeder, druk, druk,en toch ook nog tijd om te quilten, je blokken zijn erg mooi.

    Groetejes Annelies.H.

    Beantwoorden

  8. lut
    Apr 05, 2010 @ 07:03:24

    Veel beterschap voor je ma!
    Dit paasbrood ziet er lekker uit, maar ’t is vast en zeker al op. Nog een fijne paasmaandag!

    Beantwoorden

  9. Josee Kool
    Apr 06, 2010 @ 14:04:59

    Met moedertje gaat het inmiddels weer een stuk beter.
    Het paasbrood was echt heerlijk.
    Met de blokken blijf ik lekker stoeien😉

    Beantwoorden

  10. Balsemien
    Apr 06, 2010 @ 17:13:44

    Gelukkig dat het met je moedertje weer beter gaat. Wees maar zuinig op je ouders ;-))
    Heerlijk ziet je paasbrood eruit, hoe krijg je die mooie vorm erin? Met een mes inkerven of zo?

    Beantwoorden

    • Josee Kool
      Apr 08, 2010 @ 17:33:22

      😉 Het deeg niet te nat, dan met deegroller uitrollen en vervolgens in de lengte oprollen. Een krans vormen, met water de uiteinden aan elkaar “lijmen”.
      Daarna met een schaar door de eerste of door de eerste twee lagen knippen en om en om voorzichtig een beetje uittrekken.

      Beantwoorden

Geef een reactie

