Waaaaaaaaaaaaaaaaat,

Lapjesmarkt op het Spuiplein afgelopen zondag, zonder dat ik dat wist? Gelukkig gingen wij naar de biblotheek; vanuit de verte aan komen wandelend zag ik het plein  zwart van de mensen en bont gekleurd van de lapjes. Deze lapjes mochten mee; alsook een meter of 2 Hobbs.

Het roze gestipte lapje wordt voor mijn Nieuwe Project. Op de foto  kun je zien dat ik  er al iets mee aan het stoeien ben. Oók dat project zal ik met het machien maken. Ik houd nu eenmaal van snelle en langzame projecten.

Langzaam , maar zeker zeer naar mijn zin gaat het doorpitten van de Tumblerblocks. Ik moest het even terzijde leggen vanwege het pijnlijke naaien.

Op anderhalve meter van mijn stoel hing deze halsbandparkiet. De streepjes op zijn staart worden veroorzaakt door het hek. Het was een HIJ, dat kon ik zien aan zijn halsbandje.

Inmiddels zitten er al flink wat meer knoppen in de bomen op de achtergrond.

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Klaske
    Mrt 24, 2010 @ 18:38:43

    Leuke lapjes josee! Is bij jullie de bibliotheek op zondag open?

    Beantwoorden

  2. Annelies vdB
    Mrt 24, 2010 @ 19:04:03

    Wat een leuke fleurige lapjes !!

    Beantwoorden

  3. Anita
    Mrt 24, 2010 @ 19:18:32

    Dat is nog een boffen zo’n leuke verrassing in de vorm van de lappenmarkt ! Je hebt weer mooie lapjes aangeschaft.

    Beantwoorden

  4. katrien
    Mrt 25, 2010 @ 10:40:03

    Leuke kleurige stofjes.

    Beantwoorden

  5. Lida
    Mrt 25, 2010 @ 11:56:42

    Mooie lapjes en ik wordt steeds nieuwsgieriger naar je project! Leuk dat je die stof die je ook voor de achterkant van je quilt hebt gebruikt, nu weer in je nieuwe project terugziet, maar een ding is wel duidelijk: Het wordt een heel vrolijke quilt!!
    Schattig die parkiet en uif bij elkaar!
    Fijne dag nog, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  6. Gingini
    Mrt 25, 2010 @ 21:33:49

    Wat een lentekleurtjes allemaal! Leuke lapjes inderdaad.
    Wat krijg jij leuke gasten aanvliegen!

    Beantwoorden

  7. Annelies.H.
    Mrt 26, 2010 @ 09:19:03

    Lapjes markt, o,oo heerlijk. Hier is hij niet meer, vanwege te weinig belangstelling.
    Gezellige vrolijke kleurtjes heb je gekocht, en ja dat doorpitten valt niet altijd mee, inderdaad je vingers zeggen op een gegeven moment, nu even niet.
    Och die parkiet, grappige foto.

    Fijn weekend Annelies.H.

    Beantwoorden

  8. Anita
    Mrt 26, 2010 @ 12:01:43

    Mooie lapjes heb je gekocht. Wat een geluk dat je naar de bibliotheek moest. Je schiet al op met quilten.

    Beantwoorden

  9. Lena
    Mrt 26, 2010 @ 13:31:34

    Leuk om te lezen dat er meer quilters zijn die van afwisselend langzame en snelle projecten houden; ik vond mezelf al wat raar, maar nu niet meer! *proest*
    Fijn weekend!

    Beantwoorden

  10. Ingrid.
    Mrt 26, 2010 @ 17:43:27

    Wat fijn dat je er toch geweest bent ! Leuke stofjes !
    Fijn weekeinde , groet van Ingrid.

    Beantwoorden

  11. marian'ne m
    Mrt 27, 2010 @ 00:14:55

    gelukkig heb je het toch gezien.
    Lekkere stofjes.

    Mooi , ja dat dikke garen is zwaarder werken.

    Zo grappig die parkieten bij jullie, schijnen er echt heel veel te zijn hé.

    fijn weekend.

    Beantwoorden

  12. Balsemien
    Mrt 28, 2010 @ 16:07:30

    Nog steeds vind ik het een maf idee dat er al zoveel van die parkieten rondvliegen hier in Nederland. ik hoorde dat het in de grote steden al vrij gewoon is?
    Heb het hier nog nooit gezien!
    het bovenste roze stippel lapje lijkt wel een beetje Kaffe Fassett-achtig… heerlijk vrolijk!

    Beantwoorden

  13. Josee Kool
    Mrt 28, 2010 @ 21:18:59

    De parkieten zijn groot in aantal. Op de foto is eigenlijk een vrouwtje te zien; het halsbandje ontbreekt😳 zeker niet goed opgelet.

    Beantwoorden

Geef een reactie

