De eerste steken

zijn gezet. Het is zwaar werk met dat dikke garen en dito naald, maar het wordt wel zoals ik het graag zie. Stoere steken, ferme quilts😉 Ik kom er meer en meer achter dat ik  doorpitten met kleine steekjes  maar zozo vind. Vanwege die steekjes liggen er nog 2 onafgemaakte  quilts .  The Blocks from the Past,  díe  ga ik  weer klein en fijn doorpitten. Voor nu de grote steken. Een soort hardlopen, gauw thuis, hihi.

De achterkant komt er zo uit te zien.

Vanuit de trein in westelijke richting geeft deze zonsondergang.

De skyline van de eindbestemming geeft dit aparte plaatje, mét reflectie van het treinmeubilair in het raam. Een héél ander gezicht dan dat zij laat zien😯

Was het vervelend om vandaag naar de tandarts te gaan? Helemaal niet, want sinds een tijdje is daar om de hoek The Stitch Cottage gevestigd. Kon ik meteen nog wat lapjes Troost kopen😉

Eigenlijk heel ongebruikelijke lapjes voor mij, maar ik zag er voldoende quilt in om tot aanschaf over te gaan.

Lodewijk wilde ook graag weer een rol spelen in mijn weblog.

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annelies vdB
    Mrt 18, 2010 @ 17:04:42

    Wat een heerlijk vrolike kleuren om mee te werken. Je moet gewoon de steekgrootte nemen die je zelf lekker vindt. Het belangrijkste is dat je het zelf leuk en mooi vindt.

    Beantwoorden

  2. Martine
    Mrt 18, 2010 @ 17:11:38

    Genoeg lapjes om weer wat leuks van te maken:) Altijd leuk om Lodewijk te zien!

    Beantwoorden

  3. Klaske
    Mrt 18, 2010 @ 17:47:17

    Dat zijn leuke troostlapjes,zeg!!Ik wou dat er bij onze tandarts om de hoek een quiltwinkel zat, dan wou ik er vast wat vaker heen!

    Beantwoorden

  4. lut
    Mrt 19, 2010 @ 09:58:46

    Wat een leuke, vrolijke lapjes!

    Beantwoorden

  5. IngridR
    Mrt 19, 2010 @ 10:11:38

    Wat een vrolijke quilt. Succes met doorquilten.
    Oh, ik zag ook hele mooie Troostlapjes. En? helpen ze?

    Beantwoorden

  6. Gingini
    Mrt 19, 2010 @ 10:44:19

    Jij had zeker veel troost nodig..
    Je quilt wordt hartstikke modern, fris, jong, leuk en vooral lenteachtig.🙂 Ik krijg grote steken nooit voorelkaar. Ze worden vanzelf weer kleiner. Maar het past hier heel goed bij.
    En die Lodewijk, hoe krijgt hij het toch voorelkaar om overal bij te komen!
    Bedankt voor dat linkje, het was de moeite waard, heel bijzonder.

    Beantwoorden

  7. Anita
    Mrt 19, 2010 @ 11:37:24

    Zo wil ik ook wel naar de tandarts. Mooie lapjes heb je erbij. En je moet altijd met quilten doen wat je zelf leuk vind.

    Beantwoorden

  8. Annelies.H.
    Mrt 20, 2010 @ 12:06:45

    Om met de laatste foto te beginnen, leuk zoals Lodewijk erbij zit. Je stofjes zijn Top. Wat het doorpitten betreft, ik maak ook niet van die hele kleine steekjes je houdt geen handen over.
    Het doorpitwerk ziet er goed uit hoor.
    Prachtige foto’s zijn dat altijd hé, van de zonsondergang heerlijk om zo te fotograferen.
    Om je vraag te beantwoorden wat mijn quiltje betreft, ja het zijn strookjes die je ertussen zet, en dan omklapt en heen en weer stik.

    Fijn weekend Annelies.

    Beantwoorden

  9. *Marianne*
    Mrt 20, 2010 @ 18:13:40

    Lodewijk is fotogeniek😉
    Nou helemaal niet gek hoor lekkere grote steken te maken! Is niks mis mee! Ik zie dat doorpitten ook hellemaal niet zitten🙂

    Beantwoorden

  10. Josee Kool
    Mrt 20, 2010 @ 19:04:03

    😉 De steken vorderen gestaag en de troostlapjes hebben prima geholpen.😉

    Beantwoorden

  11. Balsemien
    Mrt 21, 2010 @ 17:34:11

    Ik geniet zo van jullie poes Lodewijk, eh… kater denk ik?
    DH houdt niet zo van poezen, we hebben ze wel gehad. Er zijn hier al zoveel poezen in de buurt, dus DH wil niet overstag… Geeft ook niet ik geniet bij jou van een af en toe vliegende en ondeugende maar hier oh zo lieve Lodewijk!
    Je quilt wordt een vrolijke frisse stoere lentequilt, leuk!

    Beantwoorden

  12. Balsemien
    Mrt 21, 2010 @ 17:35:00

    Volgende week maandag moet ik naar de tandarts en ik denk er nu al een beetje aan….

    Beantwoorden

Geef een reactie

