Zelfs ík zeg U

tegen deze kleurenpracht. De top zit in elkaar, met het machientje gaat dat lekker snel. Rechttoerechtaanblokken doe ik op het machien; dan is het voor mij nóg echt goed opletten. Bijna alle naadjes sluiten mooi aan, de naadjes die een beetje missen laat ik zitten. Dit in het kader van mijn strijd tegen een ongezellige vorm van megaperfectionisme.

De stof komt bij Gelrebloem vandaan, keurig verpakt en binnen no-time in huis, mét een zeepje. Voor de achterstof ga ik  naar de Lapjesmarkt in Utrecht. Mijn vader viert morgen zijn 85ste verjaardag,  na een uitputtende ochtend op de markt is het dan daarna goed taart eten.

Als je 2 x op de foto (‘s) klikt kun je zelf bepalen wat je van dichterbij wilt zien; Lodewijk of de top😉

Vandaag kocht ik 2de hands dit boek in het Nederlands. De verkoopster vertelde mij nog een zuur verhaal. Zij maakte ooit voor haar dochter een quilt van Laura Ashley lapjes, met de hand en geheel doorgepit. Het was een eens en nooit weer project. Ze had de quilt gewassen, buiten gehangen om te drogen. De wind stak op en de wind  ging weer liggen.

Zij heeft de quilt nooit meer gezien………………..

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Mrt 12, 2010 @ 18:54:32

    Ochhh…t zal je maar gebeuren!!!! En wat heeft de vindster een mazzel!!! Jouw top vind ik geweldig!!! Ik word er heel vrolijk van. Grappig van die foto…t werkt idd zo! Hoe doe je dat nu weer ;)???

    Beantwoorden

  2. Annelies.H.
    Mrt 12, 2010 @ 20:26:35

    Och, wat een verhaal, moet er wel een beetje om lachen, het zal je maar gebeuren, quilt weg, het moet toch wel en stevig windje geweest zijn?? Of toch niet??
    Wel sneu hoor!!!

    Je top ziet er vrolijk en kleurijk uit erg mooi.
    Fijn weekend. Annelies.H.

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Mrt 12, 2010 @ 23:01:40

    MMMMMMMM heerlijk ‘verGROOT’ naar de kleuren/stofjes kijken !! MOOIIII !!

    Laaang geleden dat ik op die lapjesmarkt was. Ben benieuwd of er nog steeds zoo veel is.

    AAAA het zal je maar gebeuren !!

    Beantwoorden

  4. Klaske
    Mrt 13, 2010 @ 09:18:07

    Volgens mij vind lodewijk de quilt ook wel wat!!!!Gefeliciteerd met je vader! Fijn weekend!

    Beantwoorden

  5. lut
    Mrt 13, 2010 @ 10:18:41

    Je top ziet er prachtig uit. Vrolijke kleuren.
    Ik wou ook dat er eens een quilt mijn richting uitwaaide.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.
    Wij gaan straks naar het verjaardagsfeest van onze (schoon)broer. Fijn weekend

    Beantwoorden

  6. Gingini
    Mrt 13, 2010 @ 10:42:36

    Ten eerste welgefeliciteerd met je vader. Dat is een hele mooie leeftijd en dat mag zeker gevierd worden!
    Je top ziet er toppie uit, net als Lodewijk. Wat is het toch een gezelligheidsbeest!🙂
    Gaan we nu allemaal art deco quilts van je krijgen? Mooi boek hè! Ik heb er ooit de volle mep voor betaald.😉
    En dan nog dat verhaal van die quilt! Wat een rotstreek!
    Dus als je quilt klaar is, héél goed vastknijperen!

    Beantwoorden

  7. *Marianne*
    Mrt 13, 2010 @ 11:21:47

    Lodewijk kijkt met een blik van, ha weer iets lekkers om op de liggen…😉
    Lekkere vrolijke kleuren heb je gebruikt!

    Ik heb daar ook ooit besteld. Inderdaad snel en een heerlijk zeepje erbij!

    Beantwoorden

  8. Anita
    Mrt 15, 2010 @ 12:19:34

    Nog gefeliciteerd met de verjaardag met je vader. Wat een prachtige top, met die mooie kleuren.

    Beantwoorden

  9. Lida
    Mrt 15, 2010 @ 12:57:46

    Eerst maar gefeliciteerd met je vader! Dan gefeliciteerd met een schattige en vooral vrolijke top en dan succes gewenst met je speurtocht naar een mooie achterstof! Nog een heel fijne dag, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  10. Josee Kool
    Mrt 15, 2010 @ 13:37:17

    😉 Dank jullie voor de felicitaties, ik zal ze overbrengen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

