Terwijl het toch

van dat mooie weer is waar je zo lekker van kunt genieten komt er maar weinig uit mijn handen. Ik had 2 dagen migraine en moest daarna nog een dag bijkomen. Toen kreeg ik de balen van mijn naaimandje en met name de deksel kon ik wel ombrengen. Bleghhhh, het beste wat ik dan kan doen is werktafel opruimen, alle lapjes van blocks from the past in de kast,  sopje over werktafel  heen, fris windje door de openstaande balkondeuren naar binnen laten en wachten tot het weer gaat borrelen. Wellicht zal mijn nieuwe boek wat ik bij de Slegte, tegen laatste exemplaarprijs, op de kop tikte mij wel weer op weg helpen.

 In plaats van het dienblaadje van mijn moedertje ga ik toch maar dit mandje gebruiken voor de naaispullen. Het dienblaadje wordt gauw stoffig want hoewel ik wel van stoffen  houd, word ik heel onblij van stofFIG😉 De binnenkant heb ik  in eerste instantie afgewerkt met een Engelse Naad. Helaas werd het toen net weer een beetje te strak, dus nu is het afgewerkt met een gewone Josee Kool Naad.

Aan deze stralende dag kwam ook nog een mooi einde.

Nog net een klein stukje van de kerktoren te zien.

Ik heb mij laten vertellen dat hier op de foto sprake is van een inwendige reflectie in het objectief ook wel diafragmavlekken genoemd.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. *Marianne*
    Mrt 07, 2010 @ 18:57:56

    Dat is een zeker een eigentijds stofje voor je naaimandje. Lekker handig, want je hebt er nooit genoeg🙂

    Beantwoorden

  2. Petra
    Mrt 07, 2010 @ 19:14:46

    Ja…tuurlijk…diafragamavlekken…dat je dat nou niet wist!;);). Hoe ze ook heten…t ziet er wel mooi uit! Je naaimandje ziet er heel gezellig en ordelijk uit!

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Mrt 07, 2010 @ 23:00:55

    juist gehandeld !!

    Soms eerst ruimen voor toch weer inspiratie (handigheid)
    Eehm er ligt nóg een elastiekje en een touwtje, kan dat ook nog even aan de kant.

    Ja nadeel van dienblaadjes. Lief het mandje zo.

    Schitterende foto !!
    Zijn die vlekken dan juist kunstig of mocht dat niet !!??

    Beantwoorden

  4. Lida
    Mrt 08, 2010 @ 07:02:25

    Je naaimandje ziet er gezellig uit, ik heb er ooit een gehad zo, maar dan wit geplastificeerd en dat brak op een gegeven moment door de spanning van het plastic. Maar de jouwe ziet er zo weer hartstikke gezellig uit en kan nu weer jaren mee! Prachtige foto geworden, die ondergaande zon en dan die kerktorens zo uitgelicht, wat kan de natuur ons toch mooie plaatjes geven! Nog een heel fijne week, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  5. WilmaKuin
    Mrt 08, 2010 @ 12:36:50

    Ja wat een heerlijk weer hebben wij gehad. Echt een beetje lente!!
    Mooie foto! Een erg leuk mandje heb je in gebruik….

    Beantwoorden

  6. Anita
    Mrt 08, 2010 @ 15:50:49

    Ik heb dat ook, te veel rommel in mijn hobbykamertje en er komt helemaal niets meer uit mijn handen. Ik wens je veel inspiratie toe.

    Beantwoorden

  7. lut
    Mrt 09, 2010 @ 09:14:20

    Heel veel inspiratie gewenst! Met die mooie boeken en het prachtige mandje moet dit zeker lukken.

    Beantwoorden

  8. Tineke
    Mrt 09, 2010 @ 09:58:20

    Hi Josee, het was fijn hier weer even te lezen en te genieten van je mooie foto’s. Fijne dag!

    Beantwoorden

  9. Josee Kool
    Mrt 09, 2010 @ 18:18:50

    😉 De inspiratie is weer helemaal teruggekeerd gelukkig.

    Beantwoorden

  10. Balsemien
    Mrt 09, 2010 @ 21:29:10

    Mooie foto!
    Ik moest zo lachen om jouw Josee Kool naad. Geweldig😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

