Jaaaaaaaaaa,

hier in de kamer wil het al aardig vlotten met het voorjaar; de kersenbloesem staat bijna helemaal in bloem.

Het vlotte ook aardig met de Ragtime.

Helaas is ie iets minder groot dan bedacht; in centimers gesneden en in inches stikken levert een aardig verschil op. De quilt meet nu 1mtr. in het vierkant.  Misschien dat ik er nog een andere rand aanzet. Dat moeten dan eigenlijk 4 randen worden is mij uitgelegd omdat de blokken op hun punt staan. Nou ja zeg, eer ik dat begrepen had😉

De achterkant is ook mooi, maar heel anders. De kleuren van een ragtime lijken veel intenser te worden doordat elk blokje door de rafeltjes omsloten wordt. Ik heb de quilt nu één keer gewassen maar ga dat snel nog een keer doen zodat de rafels meer in elkaar gaan én om dat éne blokje te knippen dat we overgeslagen hebben. Gelukkig werd ik deze keer door dochter geholpen met het knippen.

Tsja, deze foto behoeft geen nadere uitleg😉

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Martine
    Feb 27, 2010 @ 17:41:19

    Ik vind de onderste foto wel het leukst;) Mooi weer! Quilten is niks voor mij, maar ik kan er zo wel van genieten.

    groetjes, martine

    Beantwoorden

  2. Balsemien
    Feb 27, 2010 @ 20:34:57

    Hoi Josee,
    Mooie ragtime heb je al in echte Josee-kleuren. Ik wil ook nog eens zoiets maken, gaat lekker snel heb ik begrepen…

    Beantwoorden

  3. monique
    Feb 27, 2010 @ 22:57:11

    LOL lodewijk heeft hem goed gekeurd !!
    Hij is weer erg mooi .
    Ik sluit me aan bij Martine ,ik geniet erg van quilts door er naar te kijken ….alhoewel ik wel een stapel lapjes zou willen ………gewoon voor de heb ………

    Monique

    Beantwoorden

  4. Annelies.H.
    Feb 28, 2010 @ 10:06:54

    Ik geniet even mee van je mooie bloesem.
    Wat een leuke techniek is dat ragtime, ik heb dat nog nooit gedaan, maar vind het zeker iets om te onthouden, echt gaaf. Och…. de poes geniet ook even.

    Fijne zondag verder, groetjes van Annelies.

    Beantwoorden

  5. Petra
    Feb 28, 2010 @ 10:48:01

    Oohh…kun jij die takken zo laten staan???? Die zouden bij mij al na een kwartier op de grond liggen door het poezenspul! Keurige kerel dan hoor, die Lo!
    Echt heel leuk die ragtime, ben het met Lo eens!

    Beantwoorden

  6. Gingini
    Feb 28, 2010 @ 12:09:29

    Wat een mooi
    plaatje met die bloesemtakken! Mijn forsythia zal waarschijnlijk morgen open gaan, echt lente!🙂
    Je ragtime is mooi knal en leuk op de punt! Ik had het overgeslagen vierkantje nog niet ontdekt hoor! En die gekke Lodewijk van je is duidelijk gek op quilts, een goed teken!😀

    Beantwoorden

  7. Annelies vdB
    Feb 28, 2010 @ 12:15:09

    Een hele mooie ragtime Josee !

    Beantwoorden

  8. Lida
    Feb 28, 2010 @ 18:31:20

    Goed dat ik dit bij je lees, wil een ragtime gaan maken, maar moet dus duidelijk rekening houden met krimp! Maar mooi is hij wel en je doet ook een beetje mee met de blue wave zie ik, wat een prachtige vaas en ja binnen is het al lente, maar buiten ook al een beetje hoor, de sneeuwklokjes bloeien! Groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  9. Ingrid.
    Feb 28, 2010 @ 23:43:06

    Ziet er mooi uit !
    Groetjes van Ingrid.

    Beantwoorden

  10. Anita
    Mrt 01, 2010 @ 10:47:33

    Wat een prachtige kleuren heeft je ragtime. Lodewijk vindt hem ook mooi.

    Beantwoorden

  11. marian'ne m
    Mrt 01, 2010 @ 10:54:56

    MMMMMMM, jij bent de derde in rij die mij de lente toont, op deze eerste lente dag !!!

    IK ben er blij mee.

    En je rag wordt énig, en met zulke hulpen komt het vast goed.

    Fijne raggende lente week.

    Beantwoorden

  12. Josee Kool
    Mrt 02, 2010 @ 15:55:03

    😉 buiten dat ik nog één blokje moet knippen, moet ik óók nog een naadje opnieuw stikken, zeker niet goed afgehecht😉
    Dank voor de complimenten.

    Beantwoorden

  13. *Marianne*
    Mrt 07, 2010 @ 18:59:46

    Zeer herkenbaar die laatste foto als een poes in actie komt :-)))
    Wat is dat leuk zo’n ragkleed! Echt een uitdaging, maar lijkt me vreselijk veel werk! Fijn dat je docht meehielp!

    Beantwoorden

Geef een reactie

