Gisteren en vandaag

stonden in het teken van flannel lapjes snijden. Ik kwam nog wat te kort en dook im mijn doos met Jaartafelspullen. Daar trof ik deze Slaap Larfje Slaap….

Gelukkig was er van verdere familie geen sprake, zijn mijn Jaartafel popjes onaangetast gebleven. Deze heb ik buiten gezet om verder te slapen, hoewel ik eigenlijk denk dat hij niet meer wakker wordt.

Ook vond ik diezelfde doos dit Rozebotteltje, één van de laatste popjes die ik maakte. Ik geloof van atelier Sterre. Het is helemaal geen rozebottel tijd maar ze zat zo mooi in het zonnetje.

Het was een heel diepe doos want ik diepte ook mijn naaimandje op. Deze is 10 jaar jonger dan ik en ik ben bijna 48😉 Ik kreeg de mand  en oprol meetlint van mijn tante. Eén keer eerder heb ik de deksel van andere stof voorzien, maar dit is de originele. Ik ga de mand maar weer in gebruik nemen, nádat ik het van een eigentijds stofje heb voorzien.

De flanneletjes zijn gesneden; 272 lapjes. De molton is tot 137 lapjes gesneden. Morgen ga ik beginnen met een Ragtime.

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annelies
    Feb 15, 2010 @ 19:02:12

    Wat een mooi Rozebotteltje. Erg vertederend.
    Veel succes met je ragtime.

    Beantwoorden

  2. else
    Feb 16, 2010 @ 08:29:06

    Veel plezier en succes met je ragtime. Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
    Liefs Else

    Beantwoorden

  3. Lida
    Feb 16, 2010 @ 09:46:00

    Wat een gave doos, als je daar zulke schatten uit op kunt diepen! Nu zo’n naaimandje in een mooi nieuw jasje en het kan weer jaren mee! Wat een berg lapjes heb je gesneden, hoe groot moet die quilt worden? Jammer dat ik niet wist dat jij ook vrijdag op de tentoonstelling was, ik was er met Chris, hadden we elkaar kunnen ontmoeten! Dat rozebotteltje hoefde bij mij ook niet te wachten tot het eind van de zomer, die mag het hele jaar op een zonnig plekje staan! Wens je een fijne en creatieve dag, groetjes
    Lida

    Beantwoorden

  4. lut
    Feb 16, 2010 @ 10:01:07

    Wat een leuke naaimand! Je rozenbotteltje is ook prachtig.

    Beantwoorden

  5. monique
    Feb 16, 2010 @ 14:18:48

    Gelukkig je hoeft je niet te vervelen …………….
    Wat een prachtige kleuren hebben de flanellapjes .
    Monique

    Beantwoorden

  6. Tineke
    Feb 16, 2010 @ 19:54:55

    Oh, wat leuk een ragtimequilt! Die zijn zo heerlijk zacht. Heel veel plezier hoor. Rozebotteltje is een schatje!

    Beantwoorden

  7. Annelies
    Feb 17, 2010 @ 15:15:37

    War heerlijk, als je bij je zelf nog verrassingen kunt vinden.
    Dat mandje mag gezien worden hoor!!
    Ook dat rozenbotteltje hoeft echt niet te wachten tot het weer zomer is, wat een spullentjes heb jij.
    En wat een lapjes heb je gesneden, dat wordt vast een grote quilt? Ben benieuwd?

    Groetjes Annelies.H.

    Beantwoorden

  8. Anita
    Feb 17, 2010 @ 16:05:04

    Wat een schattje, dat rozenbotteltje. En lekker alles gesneden dan kun je achter elkaar aan de gang.

    Beantwoorden

  9. Klaske
    Feb 18, 2010 @ 09:38:04

    Ben benieuwd naar je ragtime!!ik vind de lapjes schitterend!

    Beantwoorden

  10. Lisa
    Feb 18, 2010 @ 12:34:17

    Love the little felt creation – it is amazing. The details are sweet – all those little vegetables.

    Beantwoorden

  11. Gingini
    Feb 18, 2010 @ 15:21:24

    Heb je nog meer van zulke dozen?😉
    Nou, het was het bewaren echt wel waard! Ik ben helemaal weg van het naaimandje. Het ziet er zelfs nog helemaal gaaf uit. Eigenlijk jammer dat je dat originele 70’s plastic niet wilt zien.🙂

    Beantwoorden

  12. Gingini
    Feb 18, 2010 @ 15:24:37

    Ik vergat natuurlijk nog wat. :p Ik vond eigenlijk wel dat larfje een heel fijn bedje had uitgezocht en zo mooi gemaakt!

    Beantwoorden

  13. Josee Kool
    Feb 18, 2010 @ 19:05:35

    😉 Dank voor jullie complimenten. De ragtime is onderweg.

    Beantwoorden

Geef een reactie

