Of Clay er zelf

voor gekozen heeft om zijn naam aan dit quiltblok te verlenen is onduidelijk.  Je kunt er ook voor kiezen om Clay’s Choice te haken.

De Churn Dash heb ik al eens eerder gemaakt. Toch zijn de 2 Dashes heel verschillend. Deze lijkt nog het meest op de Monkey Wrench. Afgeleid van Churn Dash of van Monkey Wrench, mijn beide blokken hebben een haast antiquarisch lapje stofje van Laura Ashley. Het gaat om het mauve witte bloemetje. Ik denk dat het uit 1974 is en het was ooit een kussensloopje in het ouderlijk huis. Wie wat bewaart die heeft wat😉

In mijn achtertuin  zag ik gisteren, turend door de mist, de winteraconietjes met hun kopjes fier omhoog.

Zoals altijd, als je op de foto’s klikt zijn ze nog een stuk duidelijker😉

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. WilmaKuin
    Feb 07, 2010 @ 14:53:48

    Prachtige blokken…. Ook erg mooi om een hele quilt van te maken. Oh mijn wishlist wordt als maar langer en langer….

    Beantwoorden

  2. Annelies
    Feb 07, 2010 @ 15:35:00

    Heerlijke kleuren, en prachtig je quiltblokken.
    O,oo ik ga ook eens in de tuin kijken of er wat tot leven komt. Ja, leven was er wel, we hebben weer een mol, maar bedoel ik eigenlijk niet hoor!!

    Groetjes van Annelies.H.

    Beantwoorden

  3. Anita
    Feb 07, 2010 @ 16:10:49

    Mooie blokjes heb je weer gemaakt. Ook hier verdwijnt er nog wel eens een laura Ashleylapje in een quilt. De stofjes waren ook zo mooi.

    Beantwoorden

  4. Tineke
    Feb 07, 2010 @ 19:26:26

    Oh, dat paarse stofje, wat een herinneringen! Leuk dat je het in je werkstuk verwerkte hebt. Het voorjaar komt er al weer een heeeeeel klein beetje aan hè. Mooie foto!

    Beantwoorden

  5. nicole
    Feb 08, 2010 @ 13:30:33

    Dat stofje lag ook op mijn bed maar dan in het lichtblauw en chocoladebruin! Daar had mijn moeder een patchwork quiltje van gemaakt. Het is er niet meer…….ik kan mij nog herinneren dat de stof helemaal ging schuren zoveel is het gebruikt als deken, speelhut enz enz.

    Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Feb 09, 2010 @ 19:53:24

    mooi blokken en frisse kleuren.

    Ook de LA na zo’n tijd én herkenbaar.

    Ja haken, ook een idee !!

    Dappere blommetjes met die kou de koppies boven de grond uitsteken !!;-)

    Beantwoorden

  7. Josee Kool
    Feb 10, 2010 @ 18:16:04

    Laura Ashley heeft nog steeds mooie lapjes, ik kijk nog weleens in de winkel.
    Dank voor de complimenten weer😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

