Het raadsel van

This and That. Het volgende blok van de sampler  leverde mij aardig wat moeilijkheden op. Erger nog, ik heb het wel 3 keer gemaakt. De eerste 2 keer van andere stof. Het kwam helemaal niet uit,  mogelijk was de stof minder recht van draad dan ik had bedacht. De derde keer nog zorgvuldiger te werk gegaan met recht van draad, zuiver meten en snijden. Bij het naaien komen de naadtoeslagjes keurig op elkaar, maar de snijpunten vallen er helemaal naast. Uiteindelijk heb ik maar weer “op het oog” genaaid; “de oren” netjes op één lijn met elkaar en de punten in het midden. Het hoort natuurlijk aan alle kanten te passen. Wie de oplossing weet mag het mij zeggen. Ik sta open voor iedere raadgeving, behalve voor netter naaien😯😳😥 , als de sampler klaar is heb ik dat vanzelf onder de knie😉

Als tweede blok mag deze tóch blijven.

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Balsemien
    Jan 24, 2010 @ 15:37:53

    Tja, ik heb je niet veel wijze raad te geven, ik heb zelf net zo lopen knoeien met mijn Antieke Quilt. En maar meten en maar passen en maar rekenen… Ik ben er nog niet achter!
    Veel succes, het ziet er uiteindelijk aan de voorkant mooi uit!

    Beantwoorden

  2. Martine
    Jan 24, 2010 @ 19:26:18

    Daarom brei ik waarschijnlijk maar gewoon sokken;) dat komt wel goed als er een steekje teveel of te weinig gebreid wordt:), nou ja toegegeven; ik haal ook weleens wat uit, maar een kleine vergissing kan ik laten zitten.

    Wat mooi , maar wat een passen en meten.. Succes met het uitzoeken!

    groetjes, martine

    Beantwoorden

  3. Anita
    Jan 25, 2010 @ 10:46:40

    Ik vind de blokken prachtig geworden. Je moet maar denken als het af is zit niemand er met zijn neus bovenIk zet zelf een spel in de hoekjes en dan weer een speld haaks erop. Bij het naaien iets achter de hoekjes. Dit is haast niet uit te leggen. Hoop dat je er iets van snapt

    Beantwoorden

  4. Gini
    Jan 25, 2010 @ 15:07:35

    Ach joh, hij ziet er hartstikke goed uit! Net wat Anita zegt, niemand behalve jij natuurlijk, zit er met z’n neus bovenop!
    Oja, wat die kraag betreft, ik heb een hele hippe moeder!😉

    Beantwoorden

  5. marian'ne m
    Jan 25, 2010 @ 16:58:56

    OOO Ja ken het !!
    Hoe zuiver je ook knipt, toch verloopt het.

    Zie inderdaad bij quiltsters dat ze anders spelden dan dat ik met kleding deed.

    Toch vind ik het een prachtig blok, je bent een echte doorzetter hoor !!;-))

    Beantwoorden

  6. sabine.v
    Jan 25, 2010 @ 17:16:12

    Hallo, het ziet er nochtans goed uit. Maar je moet altijd zoveel mogelijk spellekes steken dat de punten netjes met elkaar verbind. Voor het speldegat: 2 stiksteekjes opelkaar en dan doorsteken naar de achterkant en aan de linkerkant ook twee stiksteekjes op elkaar en goed toetrekken…
    Ja moeilijk hoor als ik het je niet kan tonen. Als je mallekes tekent dan moet je ze steeds uitknippen aan de binnenkant van de potloodlijn anders hebt ge weerom 2 haarkes verschil… Je geraakt er wel aan uit.

    Beantwoorden

  7. Josee Kool
    Jan 27, 2010 @ 11:14:24

    😉 dank jullie voor jullie adviezen. ik blijf gewoon proberen, zelfs als van te voren de paskruizen van elkaar afwijken.

    Beantwoorden

Geef een reactie

