Kijk eens

wat ik op 29 december mocht ontvangen. Het is een naaldenkokertje en komt, waarschijnlijk, uit Pennsylvania. Het is van walnotenhout gemaakt en met de hand gedraaid. Op de bodem staan onduidelijke letters, een loepje of een wrijfafdruk leverde helaas niets  leesbaars op.  Gelukkig passen mijn quiltnaaldjes en sharps er ondanks dat, toch in. Ik kreeg het zomaar van een fervent lezer van dit weblog.  Thank you Marguerite, it was a lovely surprise on a cold bleak midwinterday.

Nu zus weer naar huis is met haar kant en klare quilt, is het tijd geworden om het brein weer eens te laten borrelen. Ga ik een JoseeKool sampler maken, of een Underground Railroad? Wordt het iets groots of juist iets kleins?

Misschien wordt het iets uit dit boek. Op de foto kun je wel zien dat er ruim inspiratie uit gehaald kan worden. Van sterren en harten tot geometrische vormen, met 101 blokken als voorbeeld moet ik toch wel tot iets zien te komen, hihi.

Kijk, daar  is ook het naaldenkokertje weer, bovenop het dienblaadje van het theeserviesje van mijn moedertje. Het theeserviesje heb ik veilig opgeborgen, maar het blaadje doet tegenwoordig dienst als verzamelplek van schaar, spelden en quiltgaren. Zo sjouw ik alles mee van  de  luie stoel  in het zonnetje tot de stoel  die je dwingt tot rechtop zitten aan de werktafel.

In het volgende log laat ik de flanelquilt voorbij komen. Stay tuned.😉

 

 

 

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Anita
    Jan 16, 2010 @ 10:23:15

    Wat een mooi naaldenkokertje is dat. En wat fijn is dat om aan iets nieuws te kunnen beginnen. Wel moeilijk omdat er zo veel leuks is om te doen. Succes met het iets nieuws bedenken.

    Beantwoorden

  2. Balsemien
    Jan 16, 2010 @ 12:19:55

    Hoi Josee,
    Wat een heerlijk gezellig werkblaadje heb je. Het naaldenkokertje is fantastisch en wat een leuk en lief kadootje!
    Heel veel plezier ermee…
    Ik blijf kijken wat je gaat doen!
    Fijne dag!

    Beantwoorden

  3. Annelies
    Jan 17, 2010 @ 11:36:04

    Wat een geweldig naaldenkokertje en wat lief dat je dat van een lezer hebt gekregen !

    Beantwoorden

  4. *Marianne*
    Jan 17, 2010 @ 12:35:37

    Wat ontzettend lief van je bezoekster omdat te sturen! Dat zijn de onverwachte dingen in het leven wat je zo gelukkig maakt!
    Je gaat dus weer aan de slag met een nieuwe quilt… ik ben benieuwd wat je kiest🙂

    Beantwoorden

  5. Natascha
    Jan 17, 2010 @ 16:36:32

    Wat een prachtig geschenk, daar zal je wel reuzeblij mee zijn…
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Jan 18, 2010 @ 08:55:22

    wat een mooi kokertje.

    Gezellig blad zo en nu kiezen wat het gaat worden.

    kom terug voor hét flanel !!

    fijne week ((zwaaiii))

    Beantwoorden

  7. Ingrid.
    Jan 18, 2010 @ 10:32:32

    Wat leuk zo’n bijzonder cadeau !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    Beantwoorden

  8. Martine
    Jan 18, 2010 @ 10:45:30

    Wat een bijzonder en leuk kado heb je gekregen , josee!

    groetjes, martine

    Beantwoorden

  9. Josee Kool
    Jan 18, 2010 @ 13:21:03

    😉 Dank jullie. Inmiddels is de flanelquilt gearriveerd.

    Beantwoorden

Geef een reactie

