Dit naaldenboekje

heb ik zeker al 20 jaar in gebruik. Ik kocht het in Engeland, gemaakt door een plaatselijke handwerkclub. De opbrengst van de verkoop kwam ten goede aan de reparatie van een kerkdak of van een opknapbeurt van de speeltuin of nog iets anders wat het dorp het dorp maakte dat het was.

Het werd gekocht ná het maken van de eerste Zonnekindpoppen. Ik besloot daarna NOOIT  meer te handwerken. Intussen heb ik  toch al héél wat gemaakt en is het naaldenboekje aan vervanging toe. In plaats van een speldenkussen, waar ik in het vorige bericht over sprak, is er een naaldenboekje uit mijn vingers gekomen.

De Logcabin is op het oog genaaid, zonder lijntjes trekken. Het is daardoor iets scheef maar dat geeft mij een prettig huiselijk Logcabin gevoel. Helaas was de stof voor het buitense randje op, gelukkig vond ik nog een mooi bijpassend zelfkantje😉

Ik zie altijd alleen maar naaldenboekjes met wit linnen, daarom heb ik  de mijne van  4 pagina’s mooi donkerrood linnen voorzien.

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gini
    Dec 02, 2009 @ 15:38:08

    Hee Josee, ik zie dat je zelfs een zelfkantje erin verwerkt hebt! Heel geinig!🙂 Leuk geworden.

    Oja, mooi rood is niet lelijk!😉

    Beantwoorden

  2. Anita
    Dec 02, 2009 @ 16:46:12

    Leuk geworden. Maar ik vind het oude ook heel charmant. Die heeft tenminste geleefd.

    Beantwoorden

  3. marian'ne m
    Dec 02, 2009 @ 17:28:27

    Mooi !!

    De oude is aandoenlijk doorleeft.
    OO en nooit meer, was het zó errug !!?;-)
    Gelukkig ben je van mening veranderd.

    Ja, zo’n zelfkantje maakt het speciaal.

    Moet je maar net van dat mooie rode linnen hebben !!;-)

    Beantwoorden

  4. lut
    Dec 03, 2009 @ 08:00:27

    Een prachtig naaldenboekje!

    Beantwoorden

  5. *Marianne*
    Dec 03, 2009 @ 12:05:49

    Leuk is dat eentje met een herinnering!
    Ik heb er ooit een gekregen met een oranje binnenkant. Heb die ook nog steeds.
    Goed opgelost met dat stukje ‘tekort’🙂

    Beantwoorden

  6. monique
    Dec 03, 2009 @ 22:59:40

    Prachtig Josee !!!

    Het is een echte Josee !!

    Beantwoorden

Geef een reactie

