Alle blaadjes

 blaadjes vorig jaar

KLEIN en rood worden geel en GROOT. Een kleine variant op een kleuterversje om aan te geven dat ik van kleine blaadjes naar grotere ga. Deze maakte ik vorig jaar. Zelf kan ik goed zien dat oefening  echt kunst baart.

eerste blaadjesblok

Dit blok ziet er al een stuk strakker uit. Nu twijfel ik nog of ik rechtsonder in plaats van half groen, een heel beige blok zal maken. Het kan nog alle kanten opwaaien met die blaadjes😉

eikje in herfsttooi

 

Onze privé eik gaat ook al duidelijk de herfst in. De eik is  2 jaar geleden geplant door een Vlaamse Gaai.  Wij hebben de eik als heel klein plantje vanuit de bloembak in deze pot gezet.

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ingrid.
    Okt 09, 2009 @ 06:59:04

    Fijn weekeinde !
    Groetjes van Ingrid.

    Beantwoorden

  2. marian'ne m
    Okt 09, 2009 @ 07:26:58

    Ken het liedje niet maar klinkt gezellig.

    Blok is mooi, mooi motief zo’n blad.

    Grappig het eikje, zijn sterk hé. Hier was er 1 tussen de voegen van de tegels en het huis gegroeid. Ik koesterde het en het was al 2 meter hoog totdat de huisschilders kwamen en en het bruut werd weggehaald.
    Kon ook niet onder het huis door laten groeien en heel kregen we het er niet tussen uit. Pas bekende zoonlief dat hij daar jaren terug een eikeltje had begraven.

    Mooi weekend !!;-)

    Beantwoorden

  3. monique
    Okt 09, 2009 @ 07:29:25

    prachtige kleuren , ik zou hem zo houden , afwisseling geeft wat spanning ………… en blijf je kijken omdat het niet klopt .
    Oefening baart zeker kunst , gelukkig maar . Anders zouden we dit snel in een hoek gooien ! Door de vooruitgang gaan we door !!
    monique

    Beantwoorden

  4. Balsemien
    Okt 09, 2009 @ 18:47:38

    Leuk Josee dat je bij jezelf progressie ziet. Het wordt een mooie warme herfstquilt! Leuk dat vogels zo overal plantjes kunnen laten groeien! Fijn weekeinde!

    Beantwoorden

  5. Elle
    Okt 10, 2009 @ 15:55:09

    Leuke blokken, mooie kleuren. Ik ben benieuwd hoe je verder gaat.

    Beantwoorden

  6. Gera
    Okt 10, 2009 @ 18:32:23

    De kleuren passen prachtig bij het blok!!
    En mooi jullie privé eik! Naast en voor ons huis staan erg grote eiken. Dit jaar vallen er ontzettend veel eikels af. Je kunt ze gewoon bij elkaar vegen en harken. En als er wat blijven liggen, dan plukken we ze volgend voorjaar wel weer uit de tuin. Kan me altijd verbazen over hoe snel zo’n plantje dan groeit. Terwijl de eik op zich een langzame groeier is.

    groetjes, Gera

    Beantwoorden

  7. Tineke
    Okt 12, 2009 @ 11:10:18

    Mooi gedaan! Mooie herfstkleuren gebruik je. Misschien kun je een steeltje maken? Is dat misschien een idee? Maar van mij mogen de bladeren alle kanten opwaaien hoor!

    Beantwoorden

Geef een reactie

