Een kind kon

peluw groen uiteindelijk zelfs de was doen, zó eenvoudig was het maken van een peluwhoes. Ik kan maar niet opgeven, ook al is de liefde over….Deze heb ik vorige week gemaakt. Hoewel het natuurlijk wel mijn kleur is werd ik er tóch geheel onblij van; openstaande naad, lelijk ingenaaide cirkel bleghhhhhhhhh.

laatste kussen

Echter, na behoorlijk knarsen van de tanden in de bovenkamer was ik eruit. Een rechte koker naaien, hoeveelheid stof van de cirkel delen en bij de rechte koker tellen, tunneltje en koordje er door en hoppa, klaar is peluw.

peluw bovenaf

De laatste die ik maakte heb ik nog iets anders gedaan, daar heb ik een strook aangezet en een bandje mee genaaid. Ik heb stapels kantjes en bandjes. Ik vind het leuk om te HEBBEBHEBBEN, maar er mee naaien vind ik maar zozo…De uiteinden zouden eventueel nog een yoyo kunnen gebruiken, nu heb ik het koord naar binnen geduwd. Hoe dan ook, het is vele malen beter dan dat het was.

Ook op de foto het allerlaatste kussensloopje gemaakt van restjes. Deze roze lapjes gaan voorlopig de kast in.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gini
    Okt 01, 2009 @ 15:10:33

    Maar die is leuk geworden! Die met het kantje bedoel ik. En alweer zo’n heerlijke roze kleur.🙂
    Doe je dit volgend jaar in een andere kleur?😉

    Beantwoorden

  2. Tineke
    Okt 01, 2009 @ 15:42:44

    Josee, ik ben hartstikke trots op je! Je bent een doorzetter en moet je eens kijken wat er van dat doorzetten geworden is. Hartstikke leuke kussens. Het restjeskussen is ook een schatje geworden. Ik zat te denken…. misschien kun je een tunneltje aan het uiteinde naaien en dan een elastiekje erdoor rijgen. Het gaatje afsluiten met een mooie yoyo en een leuk knoopje…. Ideetje? Of vind je het nu wel welletjes ;-)?

    Beantwoorden

  3. Natascha
    Okt 01, 2009 @ 16:19:40

    Wat een berg met kussentjes moet jij inmiddels al op je stoelen hebben liggen…is er nog wel ruimte om te zitten ?
    Groetjes Natascha

    Beantwoorden

  4. wilma
    Okt 01, 2009 @ 20:37:49

    Wat een schattige kussentjes heb je gemaakt. Fijn dat het nu naar je zin is…

    Beantwoorden

  5. marian'ne m
    Okt 02, 2009 @ 07:05:11

    OO zit dat zo !!!

    wat Tineke zegt je bent een doorzetter.
    Fijn dat het nu naar tevredenheid is en ze zien er mooi uit.
    Lekker vrolijk alles zo bij elkaar.

    Ach roze wordt je toch nooit zat !!?;-)

    Beantwoorden

  6. Balsemien
    Okt 03, 2009 @ 14:00:21

    Hoi Josee, Wat leuk dat het toch gelukt is en dat je niet opgegeven hebt! Je hebt nu wel een hele serie erg vrolijke en goed bij elkaar passende kussens! En elke keer als je dat vrolijke stel ziet liggen kun je trots zijn op jezelf: je hebt het toch maar mooi zelf gemaakt!
    Ben niet een heel klein beetje piezeltje jaloers hoor, dat lijkt zo, hahaha
    Gaaf!
    Fijn weekeinde!

    Beantwoorden

  7. Josee Kool
    Okt 03, 2009 @ 19:40:41

    Dank jullie voor de complimenten over het doorzetten. In mijn volgende log kunt u lezen hoe dat nog een vervolg krijgt😉😉

    Beantwoorden

  8. Elle
    Okt 06, 2009 @ 12:35:18

    WAt een leuke kussens heb je gemaakt. Ziet er enig uit.

    Beantwoorden

Geef een reactie

