Op het noorderlijk

geraniums in herfstkleurhalfrond laat de natuur steeds meer herfstmode zien; diepe donkere kleuren. Volop geoogst kan er ook, vijgen, druiven, hazelnoten en tamme kastanjes. De vogels hier achter weten er wel raad mee.

tamme kastanjes

Moedertje Natuur heeft het goed voor elkaar, soms gaat het een  keer mis. Hier lijkt het wel lente , terwijl het op het  zuiderlijk halfrond echt zo is.

Zelf moet ik in de herfst altijd erg wennen aan het vroeg donker worden; het lijkt al haast bedtijd, terwijl ik nog een ikweetnietwatallemaal zou kunnen doen.

doorpitten en stapeltje rood

Dan gaat de avond ook nog eens  voorbij met kiezen; ga ik vrolijk met het zuiderlijk halfrond mee in de roze/rode tinten, of

tesselating leaves

houd ik me aan het seizoen op het noordelijk halfrond en ga ik verder met de blaadjes?

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Balsemien
    Sep 28, 2009 @ 11:08:24

    Hoi Josee, ik zou zeggen ben je wat sombertjes op donkere avonden dan zou ik de fleurige roze werkstukjes oppakken. Ben ik in stemming voor kaarsjes een wijntje, gordijnen dicht en knus: dan de stemmiger lapjes!

    Beantwoorden

  2. Lisa
    Sep 28, 2009 @ 23:32:16

    Love the fabrics you are using for your Christmas blocks!

    Beantwoorden

  3. lut
    Sep 29, 2009 @ 05:53:15

    Heel herkenbaar! Ik heb ook een beetje moeite om me aan te passen aan ’t vroeg donker worden. Omgekeerd gaat het stukken makkelijker🙂

    Beantwoorden

  4. marian'ne m
    Sep 29, 2009 @ 10:26:36

    Hihi, oooo ben gelukkig niet de énige !!

    Houd stug mijn zomer kleuren aan en vind het zó erg dat het zo vroeg donker wordt.
    Ik kom dan niet meer zo aan handwerken toe, ondanks een goede daglichtlamp.
    Het lukt mij het beste met ECHT daglicht.

    Ben je al uit de keus want er liggen wel lekkere stofjes zelfs de herfst tinten.

    optie…. verhuizen !!;-))

    Beantwoorden

  5. monique
    Sep 29, 2009 @ 20:58:52

    IK vind de frisse kleurtjes ook het mooiste Josee………maar als ik naar de herfstkleurtjes kijk ……….hmmm ook mooi hoor !! We moeten er maar aan wennen dat de zomer voorbij is .
    Monique

    Beantwoorden

  6. Supergoof
    Sep 30, 2009 @ 07:04:36

    Ik hou heel veel van de herfst, heerlijk!
    maar dan wel in m’n eigen kleurtjes,…
    ;o)

    Beantwoorden

  7. Tineke
    Sep 30, 2009 @ 09:57:18

    Wees maar blij dat hier de seizoenen zo veranderen. Dat het de ene dag regent en de dag daarna weer zonnig is. Of hard waait. Of sneeuwt. Dat is namelijk wat je het meest mist in een land waar elke dag de zon schijnt. Dat is zooooo saai. Ik weet van mensen die al jaren en jaren weg waren uit Nederland en vol heimwee over het slechte weer spraken… Wat zit een mens gek in elkaar vind je niet? Wat betreft je lapjes? Gewoon lekker doen wat die dag goed voelt. Niet teveel nadenken en gewoon laten komen….. fijne dag!

    Beantwoorden

  8. Ingrid.
    Okt 01, 2009 @ 13:04:44

    Als het aan mij zou liggen hadden we 12 maanden per jaar herfst… 😉
    Groetjes uit Assen.

    Beantwoorden

  9. Edith
    Okt 04, 2009 @ 16:18:10

    Uhmmm, op een afstand lijken die tamme kastanjes een beetje op…
    iets … anders
    Moest gewoon nog ff kijken.
    It’s okay.

    Beantwoorden

  10. Edith
    Okt 04, 2009 @ 16:20:18

    Die wind is zeer origineel vastgelegd op de gevoelige plaat!
    It’s like torrential havoc~ in Scheveningen not bene!
    One word …PHEW!!!!

    Beantwoorden

  11. Edith
    Okt 04, 2009 @ 16:22:32

    I mean : NOTA BENE
    Oops, sorry

    Beantwoorden

Geef een reactie

