Op deze Prinsjesdag

Hing Dit geruime tijd boven ons huis. Ze zien alles dus heb ik meteen nog maar even mijn balkon geschrobd😉

verzameling kussens

Op t.v. hoorde ik geregeld “Oranje Boven” roepen tijdens de rijtoer. Voor mij blijft het “Roze Boven” . Ik heb hard gewerkt en heb inmiddels vier kussens af en een vijfde, op de achterkant na, ook af. Voor de laatste die ik maakte kwam ik net wat stof te kort, gelukkig kon ik dat van de achterkant van de strokenquilt halen😯

ahum, de binnenkant

Ik blijf me verbazen dat ook al ziet de binnenkant er vreselijk uit,  de voorkant tóch nog aardig uitkomt. Oké, oké niet alle puntjes zijn strak, maar oefening baart nog steeds kunst.

logcabin kussen

Vanwaar al die kussenhoesjes? In februari maakte ik allemaal hoesjes van ongebleekte katoen, maar ik vond dat op den duur toch heel saai. Gelukkig gaan er heel wat uit de meters stof die ik op voorraad heb😉

Voor mooie viltwerken en andere handwerkjes, kijk eens bij BESJES

 

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ingrid.
    Sep 15, 2009 @ 19:10:03

    Wauw , prachtig !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    Beantwoorden

  2. else
    Sep 15, 2009 @ 19:19:47

    Hoi Josee,

    Wat leuk dat je mijn blog op jou site gelinkt hebt!
    Ik was juist gisteren op jou site en had verlekkerd naar je nieuwe stofjes gekeken.
    Maar toen ik vanochtend in mijn kast keek heb ik besloten dat ik mijn stoffen jacht nog maar even uit moet stellen.
    en eerst mijn voorraad op moet maken of in ieder geval iets moet laten slinken.

    Groetjes Else

    Beantwoorden

  3. monique
    Sep 16, 2009 @ 08:12:49

    Hoi Josee ,
    Eerst even een dienstmededeling : ‘het eerste linkje doet het niet …..’.
    Je kussentjes zijn erg mooi ,je bent lekker op stoom .
    Wat een ontzettend leuke stoffen zijn het toch !!

    Monique

    Beantwoorden

  4. Tineke
    Sep 16, 2009 @ 09:36:53

    Hi Josee,

    Je maakt het wel heel spannend voor ons hoor! Wat hing er boven je huis? Ik zit te denken….. was het een helicopter, of een camera, of een leuke cameraman in een hoogwerker die opnamen maakte voor televisie, was het een fotograaf van een roddelblad? Hihi, grapje hoor….. mag wel even toch? Je kussentjes worden in ieder geval schattig!

    Beantwoorden

  5. Balsemien
    Sep 16, 2009 @ 20:08:48

    He Josee,
    Hoewel roze niet helemaal, oké helemaal niet mijn kleur is vind ik jouw kussentjes wel supergaaf! Wat worden ze leuk en vrolijk en allemaal even apart. Heb je nog met een hoedje, een vlag en toeter langs het ‘parcours’ gestaan?
    Fijne avond!

    Beantwoorden

    • Josee Kool
      Sep 17, 2009 @ 19:14:21

      Dat is juist het leuke Balsemien, dat iedereen een andere eigen smaak heeft. Ik word altijd blij van roze😉
      Ik was dit jaar te laat bij de Stallen, dáár sta ik vaak voor aanvang van de tocht; wel koetsen, geen passagiers😉

      Beantwoorden

  6. marian'ne m
    Sep 17, 2009 @ 06:31:26

    Maar goed dat je geschrobt hebt !!;-)

    Ik hoorde kinderen achter elkaar Oranje booooooven zingen een volgende regel kwam er niet, als die er al is !!?

    Enige kussen in heerlijk roze.
    Dat het met zo’n achterkant toch goed komt hé.
    Lapjes verschuiven altijd snel vind ik, hoe precies je ook meet/knipt/werkt.

    Beantwoorden

  7. lut
    Sep 17, 2009 @ 06:36:24

    Mooie kussentjes!

    Beantwoorden

Geef een reactie

