De nazomer is

hortensiabegonnen. In mijn achtertuin (eigenlijk die van de Koningin, maar zij stelt hem aan anderen en mij ter beschikking :wink:) zag ik deze  mega hortensia. Van licht roze tot diep donker roze, precies mijn kleur. Net tussen de buien door kon ik even naar buiten om een frisse neus te halen. Wat een herrie maakte de wind in de bomen. Overal afgerukte takken en al veel blad. Allemaal voorbodes van de naderende herfst.  Zij is al volop bezig met paddenstoelen, en bij haar kun je druiven proeven.  Hier liggen de komkommers  en de maiskolven naast de goudreinetten op het groenterek .

versleten stuiver

Voor de ingang van de tuin ligt al minstens 7 jaar deze stuiver. Helaas is de stuiver sinds het voorjaar, toen ik hem voor het eerst zag tijdens mijn bijna dagelijkse loopje, erg versleten. Het was een stuiver met Koningin Juliana er nog op.

hazelnoten

Tijdens mijn wandelingetje vond ik een straatje in de buurt de eerste afgevallen hazelnoten, er staan daar 2 of 3 bomen. Over een tijdje ligt het helemaal vol. Toen ik nog een jaartafel maakte legde ik vaak hazelnoten erop, maar die tijd is voorbij.

Mijn wandeling voerde ook weer eens langs Parimar, gelukkig  waren er net nieuwe quiltboeken binnen. Zodoende kwam ik thuis met 301 Country Christmas Quilt Blocks. Ik houd niet zo van appliceren, maar er staat genoeg ander leuks in voor een zacht prijsje. Klik rustig op de link, de pagina’s worden weergegeven met toestemming van de auteur.

Ik heb niet gehandwerkt deze dagen, er riep nog wat schilderwerk😉

16 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. wilma
    Sep 04, 2009 @ 06:12:29

    Prachtige hortensia!! Ja de herfst is toch wel in aantocht. Volgende week nog ene beetje zomer maar het wordt in de avond al snel koud en donker…

    Beantwoorden

  2. Ingrid.
    Sep 04, 2009 @ 11:11:23

    Was vanmorgen al langs geweest maar had geen tijd meer om te reageren ; nu dus maar even…
    Prachtig die hortensia . Wat leuk die stuiver in het pad !
    Goed weekeinde , groetjes van Ingrid.

    Beantwoorden

  3. Balsemien
    Sep 04, 2009 @ 12:30:22

    En heb je nog een paar hortensia’s meegekaapt uit Hare Majesteits tuintje? De kleur is schitterend en inderdaad helemaal van jou… Wat een grappig verhaal van de stuiver van Juliana.
    Fijne dag!

    Beantwoorden

  4. Tineke
    Sep 04, 2009 @ 13:01:35

    Wat leuk dat we even mee mochten wandelen! Mooie foto’s. Fijn weekend hoor!

    Beantwoorden

  5. marian'ne m
    Sep 04, 2009 @ 20:23:53

    Prachtige achtertuin heb jij !!

    De mijne is die van haar moeder !!;-))

    Lijkt mij een mooi boek, kijk nog even niet voordat ik uren verder ben .

    Op zijn haags….*zijn er nu al paddestoelen dan* !!

    Beantwoorden

  6. marcella
    Sep 07, 2009 @ 17:18:31

    volgend jaar heb ik wat de koningin heeft, hortensia’s🙂 Mooi uitzicht op haar tuin. gefeliciteerd nog met je blogverjaardag.

    Beantwoorden

  7. Josee Kool
    Sep 10, 2009 @ 17:51:12

    😮 ik was overigens net op tijd met de foto van de stuiver. de hele straat gaat daar binnenkort op de schop, als voorproefje was al op 20 cm. náást de stuiver een gat in het wegdek gemaakt.

    Beantwoorden

  8. marian'ne m
    Sep 11, 2009 @ 06:23:57

    JA dat mag maar moet er wel dik voor betalen !!;-))

    Beantwoorden

  9. Josee Kool
    Sep 11, 2009 @ 08:12:26

    Marian’ne verschil móet er nu eenmaal zijn😛

    Beantwoorden

  10. nicole
    Sep 14, 2009 @ 08:23:28

    Wat een leuk boek Josee! Heb even op hun site gekeken maar kon hem daar niet vinden, was er maar een van of een hele stapel? Misschien ga ik vandeweek even kijken of ze hem nog hebben!
    groetjes Nicole

    Beantwoorden

Geef een reactie

